Zapas paliwa do agregatu

Pozyskiwanie, otrzymywanie, systemy alternatywne, także energia cieplna
Pae3
Posty: 7
Rejestracja: czw 18 sty 2024, 11:25
Kontakt:

pt 19 sty 2024, 11:30

Cześć, zastanawiam się jaki zapas paliwa byłby rozsądny do zasilania dość ekonomicznego agregatu (0.6 l na h) i ewentualnych dużych awarii prądu ( od 2 tyg do 2 msc) Przy założeniu, że błędzie on odpalany co 2,3 dni aby naładować stacje zasilania (ok 2h dziennie), jak u Was wygląda taki zapas pod agregaty, mowa tu o 3 kanistrach po 20l czy raczej przewidujecie ich znacznie więcej? Kolejna sprawa to kwestia przechowywania benzyny, czy dodajecie stabilizatory np LIQUI MOLY? Pozdrawiam!
Saracen
Posty: 148
Rejestracja: ndz 29 sty 2023, 15:45
Kontakt:

pt 19 sty 2024, 20:29

Część kolego.
Osobiście w lecie mam zapas paliwa, około 30/40 L benzyny, ale i rotacja jest duża, kosiarki i piły jedzą tego sporo. Gorzej z zimą, benzyna nie przestoi kilka miesięcy bez strat. Nie stosowałem nigdy stabilizatorów i może w tym jest błąd. Próbowałem wykorzystać benzynę z jesieni podczas pierwszego koszenia wiosennego i to była katorga, maszyna pracowała o połowę słabiej.
Ogólnie na zimę w kanistrach zostawiam sobie 10l. I to kupuje w okolicach grudnia. Ale mam inny zapas, na podjeździe stoją trzy samochody na benzynę w tym jeden z gazem. Na zimę pilnuje by wszystkie auta były zatankowane zawsze na ful( auto z gazem do połowy bo tam benzyny idzie mniej) i po prostu w razie potrzeby wypompowuje tyle benzyny ile potrzeba. Od biedy mogę całą benzynę użyć bo zawsze mam auto z gazem które będzie mobilne.
BoldFold
Posty: 1433
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

pt 19 sty 2024, 21:45

Tu link do tematu o agregatach i ich zasilaniu, zapraszam do lektury;

viewtopic.php?f=76&t=402&hilit=agregat+ ... %C3%B3rczy

Ogólnie rzecz biorąc większość z nas ma agregaty hybrydowe na lpg, który może byc przechowywany przez 10 lat. Benzyna zwykła gwarancja 3 miechy, z
e stabilizatorem 1 rok, tak było dotychczas. Ja już w następnym roku będę kupował dla swoich urządzeń, zarówno dwusuwowwych jak i czterosuwowych Pb98, bo ta się nie zmieniła. Z tego co się orientowałem dla tej nowej benzyny (zamiast Pb95-E10) producenci sprzętu ogrodniczego daja gwarancję na poprawne działanie na 30 dni, po wlaniu do zbiornika.

Natomiast dywagacje, ile benzyny, oleju napedowego jest trochę bez sensu, bo to nie mogą być zapasy, a mówiąc ściśle to muszą być zapasy rotowane, więc tyle ile zużyjesz w okresie gwarancji, żeby się benzyna nie popsuła. Ta nowa benzyna-E10 jest poprzez dodatki bardzo higroskopijna czyli pochłania wodę, co prowadzi do problemów. To kolejne psucie rynku i próba wyeliminowania starszych modeli aut, ale i potencjalne problemy agregatów i sprzętu ogrodniczego. Jedynym sensownym rozwiązaniem na dłuższe, bezproblemowe magazynowanie jest właśnie lpg zarówno do agregatu jak i do gotowania i potem ropa do c330 którego silnik połknie wszystko.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Predator25th
Posty: 164
Rejestracja: pn 24 wrz 2018, 10:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

sob 20 sty 2024, 09:26

nie wiem jak z benzyną bo tej nie przechowuję , ale ropa bez problemu rok może stać w piwnicy . mój zapas to 30 L . tylko do auta , nie mam agregatów .
Zaprawdę powiadam wam, oto nadchodzi wiek miecza i topora, wiek wilczej zamieci. Nadchodzi Czas Białego Zimna i Białego światła, Czas Szaleństwa i Czas Pogardy, Tedd Deireadh, Czas Końca.
Maślak13
Posty: 266
Rejestracja: wt 20 lip 2021, 22:07
Lokalizacja: 21-300
Kontakt:

sob 20 sty 2024, 11:36

Największym problemem jest to co koledzy powyżej piszą czyli rotacja benzyny o ile nie jeździsz autem na benzynę. Jeżeli jeździsz to musisz tankować w kanistry na stacji a w domu tankować z kanistrów auto . Trochę babrania ale jak chce się być chociaż trochę przygotowanym to nie ma wyjścia. Przy okazji dobrze jest nauczyć się doić auto, jeżeli benzyna będzie ważniejsza do zasilania agregatu. Można to zrobić dwoma drogami w :
1W autach z elektryczną pompą paliwa odkręcasz zasilanie paliwa listwy wtryskowej , wkładasz ten wężyk do bańki i przekręcasz zapłon- paliwko powoli leci.
2 Przez wlew , i tutaj można tradycyjnie szlauch i zaciągnąć ustami ( zęby nie lubią paliwa i sypią się mocno - info potwierdzone od przewoźników którzy za starych czasów wozili paliwo osobówkami z Białorusi) . Ewentualnie i dużo wygodniej to pompka elektryczna z własnym silnikiem lub na wiertarkę czy aku wkrętarkę.
Co do ilości to pisałeś do 2 miesięcy czyli już zawyżając do 0.7L/h masz prosty rachunek 1.4 dziennie przy zakładanych 2 godzinach dziennie razy te 60 dni daje nam 84 litry benzyny.
Pamiętaj jeszcze że mogą się do Ciebie przyyebać że trzymasz zapasy paliwa w złym pojemniku i miejscu.
Saracen
Posty: 148
Rejestracja: ndz 29 sty 2023, 15:45
Kontakt:

sob 20 sty 2024, 11:51

Maślak13 pisze:
sob 20 sty 2024, 11:36
Największym problemem jest to co koledzy powyżej piszą czyli rotacja benzyny o ile nie jeździsz autem na benzynę. Jeżeli jeździsz to musisz tankować w kanistry na stacji a w domu tankować z kanistrów auto . Trochę babrania ale jak chce się być chociaż trochę przygotowanym to nie ma wyjścia. Przy okazji dobrze jest nauczyć się doić auto, jeżeli benzyna będzie ważniejsza do zasilania agregatu. Można to zrobić dwoma drogami w :
1W autach z elektryczną pompą paliwa odkręcasz zasilanie paliwa listwy wtryskowej , wkładasz ten wężyk do bańki i przekręcasz zapłon- paliwko powoli leci.
2 Przez wlew , i tutaj można tradycyjnie szlauch i zaciągnąć ustami ( zęby nie lubią paliwa i sypią się mocno - info potwierdzone od przewoźników którzy za starych czasów wozili paliwo osobówkami z Białorusi) . Ewentualnie i dużo wygodniej to pompka elektryczna z własnym silnikiem lub na wiertarkę czy aku wkrętarkę.
Co do ilości to pisałeś do 2 miesięcy czyli już zawyżając do 0.7L/h masz prosty rachunek 1.4 dziennie przy zakładanych 2 godzinach dziennie razy te 60 dni daje nam 84 litry benzyny.
Pamiętaj jeszcze że mogą się do Ciebie przyyebać że trzymasz zapasy paliwa w złym pojemniku i miejscu.
W sklepie sprzedający artykuły winiarskie można kupić wężyk z zamontowanym mini zasysaczem, nie trzeba wtedy ciągnąć ustami.
Awatar użytkownika
seal
Posty: 153
Rejestracja: ndz 08 paź 2023, 16:06
Lokalizacja: Mazowieckie / Warszawa
Kontakt:

pn 22 sty 2024, 14:23

Jedną z najrozsądniejszych opcji, wydaje się trzymanie paliwa w zbiornikach samochodów. Plus kilka kanistrów - jak koledzy piszą, rotowanych w ciągu roku. NIe wiem jak Twój, ale mój agregat nie jest zanadto wybredny - dwa razy w roku odpalam go na pół godziny, i raz w roku dolewam troche świeżego paliwa - po prostu działa i nigdy mnie nie zawiódł.

Pytanie - czy na pewno naładujesz stację zasilania w 2h?

Byćmoże, jakimś rozwiązaniem będzie także inwerter podpinany wprost do aku samochodowego (ale to w wypadku gdy nie masz potrzeby na duży pobór prądu - inaczej można zniszczyć akumulator, a możliwe że i alternator)
Noszę broń - policjant jest za ciężki
Pae3
Posty: 7
Rejestracja: czw 18 sty 2024, 11:25
Kontakt:

pn 22 sty 2024, 20:44

Dziękuję wszystkim za odpowiedź, mój agregat to Honda eu22i, dopiero zaczynam przygodę z agregatami stąd też wiele pytań na których nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji obsługi, co do paliwa E10... Otrzymałem od Hondy takie info, może ktoś skorzysta

Czy benzynę E10 można stosować do naszych silników?
(serii: GX; GXV; GC; GCV; BF)

Uspokajamy... do wszystkich dystrybuowanych przez nas silników i urządzeń można stosować benzynę bezołowiową o zawartości objętościowej etanolu (E10) nie więcej niż 10% lub metanolu 5%. Oprócz tego metanol musi zawierać współrozpuszczalniki i inhibitory korozji. Stosowanie paliwa o większej zawartości etanolu (> niż 10%) lub metanolu może spowodować problemy z rozruchem lub pracą silnika. Takie paliwo może również uszkodzić metalowe, gumowe i plastikowe części układu paliwowego. Uszkodzenia silnika oraz problemy w działaniu spowodowane użyciem paliwa o zawartości etanolu lub metanolu większej niż wskazana w instrukcji nie są objęte gwarancją. Jeśli urządzenie napędzane tym silnikiem będzie użytkowane rzadko lub sporadycznie, należy zapoznać się z sekcją dotyczącą paliwa w rozdziale PRZECHOWYWANIE SILNIKA, w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat procesu pogarszania się paliwa. Nie wolno używać zwietrzałej lub zanieczyszczonej benzyny lub mieszanki paliwowo-olejowej. Należy unikać przedostawania się zabrudzeń lub wody do zbiornika paliwa.

Oczywiście sam leje 98 ponieważ nie mam zaufania do tej E10, paliwo z kanistrów zazwyczaj wykorzystuje do auta jeśli leży już kilka msc i wtedy tankuje nowe, myślę nad sensownym zapasem ponieważ chcę uniknąć w razie W tego zamieszania na stacjach, wymyśliłem, że 3 kanistry po 20l do agregatu i ew 2 do auta powinny być w miarę rozsądnym zapasem, stacje zasilania ładuje do 2h (baterie lifepo4) połowa możliwej mocy (1200W) staram się korzystać ze stacji tak, aby 1 razy w miesiącu uruchomić agregat żeby popracował i akurat w tym czasie ładował stacje. Byłem ciakaw jak u Was wygląda cała procedura, zastanawiam się też, czy trzymać agregat zalany paliwem czy wypalać wszystko z baku i gaźnika, boję się o rdze, jedni twierdzą, że lepiej zalać do górnej granicy co ma uchronić zbiornik przed rdza inni sugerują spuszczać paliwo... Może znajdę odpowiedź w podesłanym wyżej linku. Pozdrawiam
bushmot
Posty: 140
Rejestracja: pn 05 wrz 2022, 06:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

wt 23 sty 2024, 12:48

W sklepie sprzedający artykuły winiarskie można kupić wężyk z zamontowanym mini zasysaczem, nie trzeba wtedy ciągnąć ustami.
Podpisuję się pod tym co Koledzy piszą -masz magazynować "benzynę" a nie "coś co kiedyś było benzyną" .
Mając samochód ma benzynę możesz rotować zapas przez bak auta, co już powiększy Twoje możliwości.

A co do odsysania - w markecie budowlanym pompka do paliwa to 40zl... Z dedykowanym wężem do paliwa...
zapraszam na bushmot.blogspot.com
BoldFold
Posty: 1433
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

wt 23 sty 2024, 13:34

Właśnie dlatego piszę o zasilaniu propan-butan agregatów dla wszystkich którzy są zainteresowani kupnem, 10 lat gwarancji na jakość gazu w butli i dużo mniej problemów. Mój agregat zasilany jest tylko propanem-butanem. Oczywiście gdyby po W go zabrakło to benzyny zawsze możan nalać.

Auto czy to na benzynę, czy to na olej napędowy zawsze można wyposażyć w dodatkowy zbiornik paliwa, a najlepsze jest moim zdaniem benzyna +gaz Wtedy zasięg zwiększa się do sporego dystansu.

E10 ma sporą domieszkę etanolu, który sam w sobie nie jest zły bo np jest używany w wyścigach czy drifcie. Problem z E10 jast taki, że nie można tego paliwa w zasadzie przechowywać bo etanol jest higroskopijny wchłania wodę i maxymalny okres jego użytkowania (bo o przechowywaniu nie może być mowy) wynosi 30dni, po tym okresie najczęściej paliwo się rozwarstwia i na dole mamy wodę którą zasysa pompa, czy spływa ta woda do gaźnika grawitacyjnie.

W firmie mamy auta na benzynę i lpg i zarządzenie jest aby nie tankować (tankujemy zaś benzynę od czasu do czasu) E10 tylko E98, bo głównie jeździmy na gazie a benzyna sporadycznie jest tankowana.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Energia i zasilanie”