Agregat prądotwórczy

Pozyskiwanie, otrzymywanie, systemy alternatywne, także energia cieplna
Awatar użytkownika
BowHunter
Posty: 1150
Rejestracja: pn 17 wrz 2018, 10:52
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń (Polska) / Melhus (Norwegia)
Kontakt:

pn 09 wrz 2019, 22:18

To może ja teraz. U mnie w piwnicy (tej ładniejszej części :P) stoi taki maluszek, a w sumie dwa maluszki. Jest to agregat Fogo model FH 3001 R z niezawodnym silnikiem GC 200 produkcji Hondy. Nie jest za wielki, jego wymiary to 58 x 41 x 41 cm. Wypluwa z siebie 230V o natężeniu 12 A. Zbiornik mieści prawie 3,5 litra i pozwala agregatowi na nieprzerwaną pracę przez ok 2,5 godziny bez dolewania paliwa. Z dodatkowych bajerów ma jeszcze wyłącznik termiczny, wyłącznik braku oleju gdyby z jakiegoś powodu był wyciek z korpusu i system stabilizacji napięcia AVR. Jednakże poczytałem w internecie, że te wbudowane AVR'y radzą sobie róznie zdecydowałem się na zakup osobnego stabilizatora, który łączy w sobie dwa urządzenia - regulator napięcia i urządzenie przeciwprzepięciowe.

generator1.jpg
generator2.jpg
generator3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Romeo

wt 10 wrz 2019, 11:38

ty te drugie ustrojstwo to jakis akumulator ma w sobie ? weź coś wiecej o tym skrobnij
Awatar użytkownika
BowHunter
Posty: 1150
Rejestracja: pn 17 wrz 2018, 10:52
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń (Polska) / Melhus (Norwegia)
Kontakt:

wt 10 wrz 2019, 12:49

Cóż mogę o nim powiedzieć. Nie mam go zbyt długo, dopiero pół roku i tak naprawdę nie pracował jeszcze na „etacie”. Przetestowałem go tylko z agregatem, a do zdjęcia wpiąłem go po prostu w gniazdo w ścianie. I tak samo działa. Wyrzucacie główny bezpiecznik w razie braku prądu, wpinacie w wolne gniazdo stabilizator, a do niego agregat i wio.

Jest to jeden z lepszych wyborów w swojej klasie cenowej (ok 400zł), ale nie najlepszy gdyby się tak dobrze zastanowić. Jego błąd napięciowy wynosi do 8% czyli jego napięcie wyjściowe może wynosić minimum 211,5V lub max 248,5 volta przy skaczącym prądzie 230V. Jest to duży błąd jeśli mówimy o delikatnych elektronicznych urządzeniach. Nie ma akumulatora, podpinasz go pod agregat i już. W środku jest ogromna cewka.


Ma jedno wejście i trzy wyjścia – dwa gniazda i jedno kablowe. Do wyboru masz dwa czasy opóźnienia. Standardowe 6 sekund magazynowania jeśli napięcie ma krótkie skoki, lub 180 sekund jeśli napięcie jest naprawdę niskie, lub skacze bardzo często. Nie rozbiorę go gdyż ma plomby i jest jeszcze na gwarancji, jednakże znalazłem zdjęcie w necie więc podkleję. Podlinkuję także film, dzięki któremu przekonałem się dlaczego warto kupić ten produkt a nie inny podobny cenowo.

U mnie póki co stoi na szafce. Nie długo zacznie się wietrzny i kapryśny okres pogodowy, więc będzie miał ręce pełne roboty. Tutaj późną jesienią i zimą zawsze są braki prądu.

AAG9PbJ.jpg
A tutaj film: https://www.youtube.com/watch?v=tgf4tYs7j_Y
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
BoldFold
Posty: 1414
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

sob 04 sty 2020, 09:41

Idzie ku lepszemu, ceny na razie zaporowe, ale jest 34 kg można do auta załadować no i lpg;

link;https://ks-power.pl/product/inverter/ks ... e-g-profi/
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
BoldFold
Posty: 1414
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

ndz 22 mar 2020, 12:01

Zdjęcie od kolegi, który zanabył dla rodziców, takowy a który też chcę zakupić;
IMG_20200318_122304316.jpg

3,5 kW max, normal 3 kw, nie trzeba ani razu zalewać benzyną, chodzi tylko na propan-butan, rozruch elektryczny i ręczny, 34 kg wagi bez paliwa i oczywiście butli, no ale jest na tyle mały jeszcze, że można mysleć o dziłce czy innym wyjeździe, o ile hałas nam niestraszny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Awatar użytkownika
BowHunter
Posty: 1150
Rejestracja: pn 17 wrz 2018, 10:52
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń (Polska) / Melhus (Norwegia)
Kontakt:

pn 05 paź 2020, 20:39

BoldFold w sprawie naszej rozmowy telefonicznej, to:

Moc znamionowa: 2,5 kW
Moc maksymalna: 2,7 kW

Silnik:

Honda GX200
Moc: 3,9 kW
Obroty: 3000 obr/min
Pojemność: 196 cm3


Z tym, że tych 4 KM to on już daaaaaawno nie ma.
BoldFold pisze:
pn 05 paź 2020, 20:53
Ten chyba da radę... 3,9kW to chyba 5,3 KM :?:

No tak mnożnik przez 1,36 a ja przekalkulowałem przez 1,036. Heh faktycznie.
Obrazek
BoldFold
Posty: 1414
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

pn 05 paź 2020, 20:53

Ten chyba da radę... 3,9kW to chyba 5,3 KM :?: No ale i tak ten ma 7 KM.

Dane techniczne;
Moc maksymalna 3.0 kW
Moc nominalna 2.6 kW
Moc silnika 7 KM
Uruchomienie ręczne
Paliwo LPG/benzyna
Model silnika KS 210
Gniazda 2х16А
Pojemność zbiornika paliwa 15 l
Pojemność zbiornika oleju 0.6 l
Czas pracy bez tankowania przy 50% 15 godzin
Waga netto 45.4 kg
Napięcie 230 V
Częstotliwość 50 Hz

Powyżej jest ten którego miałem na zlocie i o którym rozmawialiśmy


I drugi w kolejności, tu już rozruch elektryczny i siła o ile potrzebna?

Moc maksymalna 5.5 kW
Moc nominalna 5.0 kW
Moc silnika 13 KM
Uruchomienie ręczne/elektro
Paliwo LPG/benzyna
Model silnika KS 390
Gniazda 1х16А, 1×32А
Pojemność zbiornika paliwa 25 l
Pojemność zbiornika oleju 1.1 l
Czas pracy bez tankowania przy 50% 17 godzin
Waga netto 77.2 kg
Napięcie 230 V
Częstotliwość 50 Hz

Cenę pierwszego Ci podałem, ceny drugiego nie znam na chwilę obecną. Z ciekawostek producent twierdzi, że silnik zasilany LPG ma wydłużony czas żywotności i pracy w stosunku do benzyny
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Awatar użytkownika
1411
Posty: 2564
Rejestracja: ndz 02 wrz 2018, 14:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

pn 25 sty 2021, 12:37

Ostatnie braki prądu i tym samym ogrzewania doprowadziły mnie do takiej choroby na k więc zamówiłem tę hybrydę benzyna/LPG i czekam. Kolejny punkt na liście odhaczony będzie.
Zapowiadają kolejne zmiany pogodowe i możliwe połamane gałęzie, czy to od wiatru czy ciężkiego, mokrego śniegu. Teoretycznie nie dla naszego województwa ale kto tam wie jak się sytuacja rozwinie.

Edit: mam to cacko, które oglądaliście na zlocie. Niebawem będę obwąchiwał.
Agregat.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Maślak13
Posty: 253
Rejestracja: wt 20 lip 2021, 22:07
Lokalizacja: 21-300
Kontakt:

sob 13 lis 2021, 07:51

Piszecie o agregacie z czystym sinusem. O ile mi wiadomo to to tylko inwerterowe mogą go nie mieć, ze względu na zasadę działania (prądnica DC dalej przetwornica DC/AC która jeśli będzie tańsza będzie bez sinusa). Odnośnie instalacji LPG do agregatu to widziałem na alledrogo reduktory lpg z gaźnikiem dedykowanym dla silników hondy w miejsce oryginalnego benzynowego. Co prawda mam na silniku Briggs, ale spróbuję coś porzeźbić. Pokusa około 40% tańszej pracy agregatu jest kusząca 😁. Testy zacznę na starej kosiarce gdyż agregacik jest dla preppera ważnym urządzeniem 😉
ODPOWIEDZ

Wróć do „Energia i zasilanie”