Pojazd elektryczny i jego wartość dla Przygotowanego

Środki transportu
Krzysztof Lis
Posty: 108
Rejestracja: sob 19 lut 2022, 16:36
Kontakt:

śr 05 paź 2022, 10:07

Uzyski liczyłem tym kalkulatorem:
https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/tools.html
przy założeniu wybrania optymalnego kąta ustawienia panela, a pozostałe wielkości pozostawiłem domyślne.

Przy czym to jest dla kąta optymalnego dla całorocznych uzysków. Bo można dać większy kąt, zmniejszając uzyski latem, ale zwiększając uzyski zimą i dla tych samych 100 m^2 dachu wyjdzie wtedy nawet o 20% większy uzysk dla grudnia.
1/2 redakcji Domowego Survivalu.
Awatar użytkownika
Buła
Posty: 326
Rejestracja: śr 10 lis 2021, 12:49
Kontakt:

śr 05 paź 2022, 14:46

Ramzan Szimanow pisze:
wt 04 paź 2022, 23:39
Krzysztof Lis pisze:
wt 04 paź 2022, 23:17
Do auta bez układu hybrydowego, tańszej wersji.
Jego zasięgu dalej jak wkoło komina. Jak pisałem, prądu w wiaderku nie przyniesiesz więc i tak jedziesz w zasadzie tyle co na benzynie/dieslu.
Bateria staje się martwym ciężarem.
A szacunki mocy uzyskanej z paneli w "grudniowy dzień" wyglądają mi "ciut" optymistycznie.
Ale tutaj niech się wypowiedzą mający z PV większe doświadczenie ;)
Grudzień lada chwila więc się okaże. Mam już wstępne dane z praktycznej produkcji z mocno nieciekawych dni. Najgorzej dziennie dotąd było 9 i 10 września - 0,47kWh/kWp. Całe dnie szaro, bez słońca i lało. Najlepiej w lato 31 maja - 7,47kWh/kWp. Reszta wyników zgodna z zakładanymi - od kwietnia do dziś 756kWh/kWp instalacji.
Czyli jak dotąd moja teoria że będzie dobrze jak przeciętna instalacja zrobi 10% w zimę się sprawdza. To tyle z teoria vs praktyka. Należy jeszcze zauważyć że moc tu podana nie będzie cała zgromadzona czy możliwa do wysłania do sieci. Zauważyłem że straty rosną i to bardzo przy bardzo niskim poziomie produkcji. Falownik swoje żre.
Kolejny problem to napięcie startu stringu, to główny ogranicznik instalacji bo dokładając kolejne panele tego nie przeskoczymy. Mamy limit dolny i górny.
Pietrow
Posty: 594
Rejestracja: pt 15 paź 2021, 06:34
Kontakt:

śr 05 paź 2022, 18:04

Nie mam jeszcze wynikow zimowych z instalacji on-grid - system pracuje od koncowki marca tego roku. W sumie z kawalka off-gridu tez nie mam danych liczbowych. Moge tylko powiedziec, ze gdy latem energia z off-gridu nie miescila sie w akumulatorach mimo, ze dosc ostro jezdzil na tym maly klimatyzator (450W), to w zimie bylo tak biednie, ze akumulatory glodowaly a dom przepinal sie na siec. Rowniez z ciekawoscia czekam by zzbaczyc, jak mi on-grid pobryka w grudniu. Poki co - od czasu instalacji falownik wyprodukowal 2.98 MWh z 4.5kWp krzemu na dachu.Z tego do sieci oddalem 2.68 MWh i pobralem 1.61 MWh - czyli na cimowe dni mam do odebrania 1.6 MWh (2 MWh x 0.8). Powinno wystarczyc.
Zeby byc soba, trzeba wiedziec kim sie jest.
West_End
Posty: 261
Rejestracja: pt 18 lut 2022, 21:11
Kontakt:

czw 06 paź 2022, 09:00

W sumie to z elektrykami w dobie shift mogłoby być nawet fajnie... Zawsze można się ogrzać 🤷‍♂️

https://batteriesnews.com/7-battery-ele ... ed-brands/

🤣🤣🤣
Pietrow
Posty: 594
Rejestracja: pt 15 paź 2021, 06:34
Kontakt:

czw 06 paź 2022, 18:50

Raz ale za to porzadnie :)
Zeby byc soba, trzeba wiedziec kim sie jest.
West_End
Posty: 261
Rejestracja: pt 18 lut 2022, 21:11
Kontakt:

sob 08 paź 2022, 10:08

A to się porobiło i to w ojczyźnie zielonego prądu 😛 skoro tam jest taki kierunek to u nas będzie wręcz zajebiscie 😛⬇️
https://m.mojanorwegia.pl/zycie-w-norwe ... 21010.html
Ramzan Szimanow
Posty: 1861
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

sob 08 paź 2022, 11:35

West_End pisze:
sob 08 paź 2022, 10:08
A to się porobiło i to w ojczyźnie zielonego prądu 😛
Wielki kwik tylko o to że ciut im przytną przywileje.
Widać jak to się naprawdę "opłaca" nawet w Norwegii.
A do tego dalej obrzydliwe brnięcie w kłamstwo jakby drogowe agd z swoim surowcowo energetycznym kosztem produkcji, mizerną trwałością, "łatwością" napraw miało coś wspólnego z oszczędzaniem zasobów planety.
Ramzan Szimanow
Posty: 1861
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

śr 19 paź 2022, 14:27

Kolejny ciekawy link o "opłacalności" bateryjkowozów mniejszych i większych.
Zwykłe koszty jazdy, a gdzie wyższa cena zakupu, problemy logistyczne i amortyzacja baterii?
https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci ... cs&utm_v=2
Awatar użytkownika
SilesiaSurvival
Posty: 1089
Rejestracja: pt 12 lis 2021, 20:56
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice / Warszawa
Kontakt:

sob 22 paź 2022, 04:13

Cześć

Temat trochę ucichł , niedobrze :)

Ciekawy materiał na YT od użytkownika MotoPrawda : https://youtu.be/SV_M3wpKUOc

Czy czeka nas komunikacja zbiorowa lub samochód elektryczny na subskrypcje ?

Pozdrawiam
~Bart
„Bardziej lękam się naszych błędów niż osiągnięć wroga” Perykles

Silesia Survival : zapraszam pod tą samą nazwą na YT , FB , IG oraz TT
[email protected]
West_End
Posty: 261
Rejestracja: pt 18 lut 2022, 21:11
Kontakt:

sob 22 paź 2022, 11:46

Nie, dlaczego? Zawsze możesz kupić Ferrari albo dostać od bezdomnego jakiegoś Maybacha 🤷‍♂️

Ale jak Ci nie stać to będziesz się starał jak Chińczycy o zielony paszport co 24h abyś mógł wsiąść do tego transportu 🤬
ODPOWIEDZ

Wróć do „Transport”