Kross Level 7 (2018) rower MTB
: śr 13 kwie 2022, 20:17
Cześć!
Kross Level 7 rower MTB, rozmiar L
Specyfikacja fabryczna na początek.
Rok modelowy: 2018
Rama: Aluminium Superlite
Widelec: Rock Shox Recon TK (skok 100mm, blokada skoku w manetce, Tapered)
liczba biegów: 20
Przerzutka przód:Shimano Deore FD-M6020, Shimano Deore FD-M6025
Przerzutka tył:
Shimano Deore RD-M6000
Hamulec przód: Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulec tył: Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca: Shimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)
Manetki: Shimano Deore SL-M6000 (2x10)
Korby: Shimano FC-MT500 (36/26T)
Suport: Shimano Press Fit BB-MT500
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg :Shimano CS-HG500 (11-42T)
Piasta przód:Shimano Deore HB-M6010 (15x100mm)
Piasta tył:Shimano Deore FH-M6010 (12x142mm)
Opony: Schwalbe Rapid Rob (27.5"x2.1")
Schwalbe Rapid Rob (29"x2.1")
Obręcze:WTB STP i23 (27,5", 23mm, Tubeless)
WTB STP i23 (29", 23mm, Tubeless)
Kierownica: Aluminium (700mm, 31.8mm) Aluminium (720mm, 31.8mm)
Wspornik kierownicy:Aluminium (S-80mm, M-90mm, wznios 7°) Aluminium (S-60mm, M-70mm, L/XL-80mm, wznios 17°)
Wspornik siodła:Aluminium (350mm, 27.2mm) Aluminium (S/M-350mm, L/XL-400mm, 27.2mm)
Stery: VP A45AC3 (1-1/8"-1.5", Tapered)
Siodło: Kross VL-1489
Chwyty: Kross Certain
Pedały: brak
Rozmiar koła w calach: 29 cali
Rodzaj Ramy: Aluminiowa Sztywna
Skok Amortyzatora: 80mm-100mm
, 100mm-120mm
Rodzaj Hamulca: Tarczowy hydrauliczny
Przerzutka tylna: Shimano Deore
Cześć!
Aktualny stan licznika na dzień 11.04.2022 to 5925 km.
Dziś przedstawię Wam swój rower. Od razu mówię nie jestem fanem marki Kross, ale Levelom z roku 2018, nie mogłem się oprzeć! W tej ramie się zakochałem! Wybór padł na Levela 7 z witryny sklepowej. W roku 2019 rower kosztował katalogowo około 4500 zł, kupiłem za 3100. Ponieważ rower miał kilka małych rysek na ramie.
Dlaczego akurat ten model? Kierowałem się trzema wymaganiami:
-sztywne osie przód / tył
-oraz pełna grupa sprzętową, jeżeli chodzi o przerzutki.
-taperowana (zwężona) główka ramy.
Sztywne osie są w Levelu 7 , pełna grupa sprzętowa Shimano Deore jest jeżeli chodzi o przerzutki. Niestety hamulce są poza grupowe, i to czuć jak jeździ się po górach. Jak ktoś waży te 100 kg i więcej, i chce jeździć po górach. Niech zmieni sobie hamulce, z grupy Deore.
Co wymieniłem?
Obręcze.
Trochę tego było, ale najwiecej wymieniałem obręcze kół! Praktycznie przód zmieniałem dwa razy (w tym raz po zderzeniu z samochodem) , tył trzy. Niestety obręcze WTB 23i należą do najtańszych obręczy WTB , i przy bardziej ambitnej jeździe, nawet u lżejszych cyklistów odmawiają posłuszeństwa. Wymieniłem po gwarancji obręcze, od rowerów e-bike. Z przodu na nośność 120 kg , z tylu na 160 kg. Lekkie nie są, ale dzięki temu udźwigną jeszcze ekwipunek wyprawowy. Chce tylko nadmienić że fabryczne kola miały nośność tylko 80 kg…… obręcz.
-cena przedniego koła to 200 zł
-cena tylnego koła 450 zł
Opony.
Fabryczne opony to Schwalbe Rapid Rob. Przód zmieniony raz , tył tak samo. Praktycznie opony doprowadziłem do maksymalnego zużycia. Kupiłem drugi zestaw takich samych. Ale kolejny zestaw, będzie już inny. Nie wykluczam Schwalbe , ale Panareacery też wchodzą w grę. Opona Schwalbe to mniej więcej do 100 zł.
Siodełko……
Fabryczne siodełko dla mnie, nie nadawało się do jazdy, dalej niż 3 km. Wymieniłem, na początku na tanie siodełko z Decathlonu (40 zł) , ale poźniej wymieniłem na siodełko Selle Royal, które znalazłem w nadwiślańskich krzakach…. Co prawda kolorystycznie średnio pasuje, ale jest bardzo wygodne.
Pedały
Dostałem z rowerem najprostsze ciężkie metalowe pedały, pedały miały ząbkowane krawędzie które niszczyły podeszwę buta. Zmieniłem na proste platformy, z pewnej sieci supermarketów. Po 1500 km nie narzekam, ale wymienię na koniec sezonu 2022. Koszt pedałów to było 25 zł.
Łańcuch
Łańcuch wymieniałem, kiedy dochodziło do maksymalnego wyciagnięcia łańcucha. Pierwsza wymiana łańcucha nastąpiła po 2250 km. Pierwszy i drugi łańcuch zmieniałem na łańcuchy dedykowane dla napędów 10 rzędowych z grupy Deore. Łańcuch na trzecia zmianę, to zamiennik. Na razie jeszcze jeżdzę na łańcuchu z drugiej zmiany. Graniczne zużycie łańcucha nastąpi za 500 może 600 km. Oryginalny łańcuch DEORE to coś około 100-120 zł, marketowy zamiennik, to około 80-85 zł.
Chwyty na kierownice.
Fabryczne seryjne chwyty, przestały istnieć po przebiegu 3500 km. Zmieniłem na chwyty Moongose, swoje kosztowały. Ale jakość chwytu i amortyzacja drgań się poprawiły. Koszt chwytów to około 60 zł.
Klocki tarcze.
Klocki wymieniłem po 3000 km (49 zł klocki) , oraz tarcze przód po 4000 km (60 zł tarcza).Tył tarcza, jeszcze ten sezon przejeździ.
Co bym zmienił
Hamulce.
Jeżeli wróciłbym na Śląsk, oraz jeździłbym po Beskidach. Hamulce z grupy Shimano Deore XT, byłyby mocno wskazane. Seryjne poza grupowe, dla mnie są za słabe. Koszt nowych hamulców DEORE XT dochodzi do 1000 zł za komplet.
Amortyzator
Amortyzator Rock Shock Recon, niestety jest to najtańszy Rock Shock , i to czuć. Słabe tłumienie, oraz blokada skoku która działa, lub nie. Wymieniłbym na jakiś amortyzator powietrzny, lub poprawił jakość tłumienia (serwis zrobi ci taki zabieg) . Wada amortyzatorów powietrznych to ich relatywnie drogi serwis…… który często jest w połowie ceny nowego amortyzatora powietrznego. Koszt powietrznego amortyzatora to powyżej 750 zł.
Co dodałem?
Chwyt na nawigację
Oryginalny chwyt do nawigacji ETrex 30 , cena 50 zł.
Oświetlenie i licznik.
Proste tanie marketowe oświetlenie. Zamierzam zmienić na coś, co pozwoli pewniej się czuć na nieoświetlonych drogach. Tylko oświetlenie zasilane bateriami, a nie wbudowanym akumulatorem. Licznik bezprzewodowy BiTwin 120, jeździ od nowości na jednym zestawie baterii. Oświetlenie (przód i tył) coś pod 30
Zł, licznik 80 zł.
Kolejny licznik, będzie to jakaś SIGMA.
Błotniki
Coś z oferty sklepu Decathlon, nic nadzwyczajnego. Za komplet dałem coś pod 60 zł.
Dodatkowe chwyty na bidony i zestaw naprawczy.
Łącznie zamontowane mam 3 chwyty na pojemniki. Z czego 2 są zamontowane na obejmach firmy ZEFAL. Jeden na bidon , drugi na zestaw naprawczy. Jeden bidon, jest zamontowany na seryjnych chwycie. Zestawy montażowe 19 zł , chwyty na bidon 20 zł sztuka, bidony 8.50 zł (marketowe) , pojemnik na zestaw naprawczy ZEFAL duży 40 zł.
Rogi
Rogi na kierownice. Najprostsze metalowe rogi z aluminimium. Dzięki czemu możemy zmienić chwyt podczas spokojnej jazdy. Podczas zjazdu na wertepach, ręce nie rozjeżdżają się na boki. Rogi owinięte owijką na kierownice, dla rowerów szosowych. Koszty, rogi 25 zł , 2 metry owijki na kierownice : 15 zł.
Torba podsiodłowa
Prosta torba BiTwin 100 , za 20 zł. Na zestaw do wymiany dętki. Osobiście będę zmieniał na na coś od firmy TOPEAK. Jak torba będzie jeździć z rowerem zawsze, tutaj nie zamierzam oszczędzać. Tak samo jak na torbę montowaną na ramę.
Co chce dodać?
-Bagażnik montowany do sztycy, nośności do 50 kg. Pod sakwy.
-Torbę na ramę. Na podręczne rzeczy. Chyba też coś od firmy TOPEAK kupie.
-Sakwę na kierownice. Coś marketowego, nie za miliony.
-Porządne oświetlenie, na baterie AA. Nie chce wbudowanych akumulatorów.
-Chwyty na sakwy, montowane na golenie amortyzatora. Też coś marketowego.
Kiedyś zamierzam kupić sobie cały zestaw kół (przód i tył) z oponami typowo pod szosy i szutry.
Niektórzy rozpatrują rower jako pojazd „na trudne czasy”. Do tego odniosę się w innym wpisie. Bo nie jest to prosty temat, tak jak niektórzy uważają.
Pozdrawiam
~Bart
Kross Level 7 rower MTB, rozmiar L
Specyfikacja fabryczna na początek.
Rok modelowy: 2018
Rama: Aluminium Superlite
Widelec: Rock Shox Recon TK (skok 100mm, blokada skoku w manetce, Tapered)
liczba biegów: 20
Przerzutka przód:Shimano Deore FD-M6020, Shimano Deore FD-M6025
Przerzutka tył:
Shimano Deore RD-M6000
Hamulec przód: Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny)
Hamulec tył: Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny)
Dźwignie hamulca: Shimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)
Manetki: Shimano Deore SL-M6000 (2x10)
Korby: Shimano FC-MT500 (36/26T)
Suport: Shimano Press Fit BB-MT500
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Kaseta / Wolnobieg :Shimano CS-HG500 (11-42T)
Piasta przód:Shimano Deore HB-M6010 (15x100mm)
Piasta tył:Shimano Deore FH-M6010 (12x142mm)
Opony: Schwalbe Rapid Rob (27.5"x2.1")
Schwalbe Rapid Rob (29"x2.1")
Obręcze:WTB STP i23 (27,5", 23mm, Tubeless)
WTB STP i23 (29", 23mm, Tubeless)
Kierownica: Aluminium (700mm, 31.8mm) Aluminium (720mm, 31.8mm)
Wspornik kierownicy:Aluminium (S-80mm, M-90mm, wznios 7°) Aluminium (S-60mm, M-70mm, L/XL-80mm, wznios 17°)
Wspornik siodła:Aluminium (350mm, 27.2mm) Aluminium (S/M-350mm, L/XL-400mm, 27.2mm)
Stery: VP A45AC3 (1-1/8"-1.5", Tapered)
Siodło: Kross VL-1489
Chwyty: Kross Certain
Pedały: brak
Rozmiar koła w calach: 29 cali
Rodzaj Ramy: Aluminiowa Sztywna
Skok Amortyzatora: 80mm-100mm
, 100mm-120mm
Rodzaj Hamulca: Tarczowy hydrauliczny
Przerzutka tylna: Shimano Deore
Cześć!
Aktualny stan licznika na dzień 11.04.2022 to 5925 km.
Dziś przedstawię Wam swój rower. Od razu mówię nie jestem fanem marki Kross, ale Levelom z roku 2018, nie mogłem się oprzeć! W tej ramie się zakochałem! Wybór padł na Levela 7 z witryny sklepowej. W roku 2019 rower kosztował katalogowo około 4500 zł, kupiłem za 3100. Ponieważ rower miał kilka małych rysek na ramie.
Dlaczego akurat ten model? Kierowałem się trzema wymaganiami:
-sztywne osie przód / tył
-oraz pełna grupa sprzętową, jeżeli chodzi o przerzutki.
-taperowana (zwężona) główka ramy.
Sztywne osie są w Levelu 7 , pełna grupa sprzętowa Shimano Deore jest jeżeli chodzi o przerzutki. Niestety hamulce są poza grupowe, i to czuć jak jeździ się po górach. Jak ktoś waży te 100 kg i więcej, i chce jeździć po górach. Niech zmieni sobie hamulce, z grupy Deore.
Co wymieniłem?
Obręcze.
Trochę tego było, ale najwiecej wymieniałem obręcze kół! Praktycznie przód zmieniałem dwa razy (w tym raz po zderzeniu z samochodem) , tył trzy. Niestety obręcze WTB 23i należą do najtańszych obręczy WTB , i przy bardziej ambitnej jeździe, nawet u lżejszych cyklistów odmawiają posłuszeństwa. Wymieniłem po gwarancji obręcze, od rowerów e-bike. Z przodu na nośność 120 kg , z tylu na 160 kg. Lekkie nie są, ale dzięki temu udźwigną jeszcze ekwipunek wyprawowy. Chce tylko nadmienić że fabryczne kola miały nośność tylko 80 kg…… obręcz.
-cena przedniego koła to 200 zł
-cena tylnego koła 450 zł
Opony.
Fabryczne opony to Schwalbe Rapid Rob. Przód zmieniony raz , tył tak samo. Praktycznie opony doprowadziłem do maksymalnego zużycia. Kupiłem drugi zestaw takich samych. Ale kolejny zestaw, będzie już inny. Nie wykluczam Schwalbe , ale Panareacery też wchodzą w grę. Opona Schwalbe to mniej więcej do 100 zł.
Siodełko……
Fabryczne siodełko dla mnie, nie nadawało się do jazdy, dalej niż 3 km. Wymieniłem, na początku na tanie siodełko z Decathlonu (40 zł) , ale poźniej wymieniłem na siodełko Selle Royal, które znalazłem w nadwiślańskich krzakach…. Co prawda kolorystycznie średnio pasuje, ale jest bardzo wygodne.
Pedały
Dostałem z rowerem najprostsze ciężkie metalowe pedały, pedały miały ząbkowane krawędzie które niszczyły podeszwę buta. Zmieniłem na proste platformy, z pewnej sieci supermarketów. Po 1500 km nie narzekam, ale wymienię na koniec sezonu 2022. Koszt pedałów to było 25 zł.
Łańcuch
Łańcuch wymieniałem, kiedy dochodziło do maksymalnego wyciagnięcia łańcucha. Pierwsza wymiana łańcucha nastąpiła po 2250 km. Pierwszy i drugi łańcuch zmieniałem na łańcuchy dedykowane dla napędów 10 rzędowych z grupy Deore. Łańcuch na trzecia zmianę, to zamiennik. Na razie jeszcze jeżdzę na łańcuchu z drugiej zmiany. Graniczne zużycie łańcucha nastąpi za 500 może 600 km. Oryginalny łańcuch DEORE to coś około 100-120 zł, marketowy zamiennik, to około 80-85 zł.
Chwyty na kierownice.
Fabryczne seryjne chwyty, przestały istnieć po przebiegu 3500 km. Zmieniłem na chwyty Moongose, swoje kosztowały. Ale jakość chwytu i amortyzacja drgań się poprawiły. Koszt chwytów to około 60 zł.
Klocki tarcze.
Klocki wymieniłem po 3000 km (49 zł klocki) , oraz tarcze przód po 4000 km (60 zł tarcza).Tył tarcza, jeszcze ten sezon przejeździ.
Co bym zmienił
Hamulce.
Jeżeli wróciłbym na Śląsk, oraz jeździłbym po Beskidach. Hamulce z grupy Shimano Deore XT, byłyby mocno wskazane. Seryjne poza grupowe, dla mnie są za słabe. Koszt nowych hamulców DEORE XT dochodzi do 1000 zł za komplet.
Amortyzator
Amortyzator Rock Shock Recon, niestety jest to najtańszy Rock Shock , i to czuć. Słabe tłumienie, oraz blokada skoku która działa, lub nie. Wymieniłbym na jakiś amortyzator powietrzny, lub poprawił jakość tłumienia (serwis zrobi ci taki zabieg) . Wada amortyzatorów powietrznych to ich relatywnie drogi serwis…… który często jest w połowie ceny nowego amortyzatora powietrznego. Koszt powietrznego amortyzatora to powyżej 750 zł.
Co dodałem?
Chwyt na nawigację
Oryginalny chwyt do nawigacji ETrex 30 , cena 50 zł.
Oświetlenie i licznik.
Proste tanie marketowe oświetlenie. Zamierzam zmienić na coś, co pozwoli pewniej się czuć na nieoświetlonych drogach. Tylko oświetlenie zasilane bateriami, a nie wbudowanym akumulatorem. Licznik bezprzewodowy BiTwin 120, jeździ od nowości na jednym zestawie baterii. Oświetlenie (przód i tył) coś pod 30
Zł, licznik 80 zł.
Kolejny licznik, będzie to jakaś SIGMA.
Błotniki
Coś z oferty sklepu Decathlon, nic nadzwyczajnego. Za komplet dałem coś pod 60 zł.
Dodatkowe chwyty na bidony i zestaw naprawczy.
Łącznie zamontowane mam 3 chwyty na pojemniki. Z czego 2 są zamontowane na obejmach firmy ZEFAL. Jeden na bidon , drugi na zestaw naprawczy. Jeden bidon, jest zamontowany na seryjnych chwycie. Zestawy montażowe 19 zł , chwyty na bidon 20 zł sztuka, bidony 8.50 zł (marketowe) , pojemnik na zestaw naprawczy ZEFAL duży 40 zł.
Rogi
Rogi na kierownice. Najprostsze metalowe rogi z aluminimium. Dzięki czemu możemy zmienić chwyt podczas spokojnej jazdy. Podczas zjazdu na wertepach, ręce nie rozjeżdżają się na boki. Rogi owinięte owijką na kierownice, dla rowerów szosowych. Koszty, rogi 25 zł , 2 metry owijki na kierownice : 15 zł.
Torba podsiodłowa
Prosta torba BiTwin 100 , za 20 zł. Na zestaw do wymiany dętki. Osobiście będę zmieniał na na coś od firmy TOPEAK. Jak torba będzie jeździć z rowerem zawsze, tutaj nie zamierzam oszczędzać. Tak samo jak na torbę montowaną na ramę.
Co chce dodać?
-Bagażnik montowany do sztycy, nośności do 50 kg. Pod sakwy.
-Torbę na ramę. Na podręczne rzeczy. Chyba też coś od firmy TOPEAK kupie.
-Sakwę na kierownice. Coś marketowego, nie za miliony.
-Porządne oświetlenie, na baterie AA. Nie chce wbudowanych akumulatorów.
-Chwyty na sakwy, montowane na golenie amortyzatora. Też coś marketowego.
Kiedyś zamierzam kupić sobie cały zestaw kół (przód i tył) z oponami typowo pod szosy i szutry.
Niektórzy rozpatrują rower jako pojazd „na trudne czasy”. Do tego odniosę się w innym wpisie. Bo nie jest to prosty temat, tak jak niektórzy uważają.
Pozdrawiam
~Bart