Co do wiedzy i zlotówBoldFold pisze: ↑ndz 03 lis 2024, 10:52(….)
Z uwag co do "powolnych" terenówek (może Honker?) i ich zaboru to są to tematy które można omówić niejako "od podszewki" ale na zlocie. Zaznaczę jeszcze, że nie wszystko i o wszystkim piszemy na forum, więc nieobecni na zlotach są pozbawieni sporej dozy wiedzy że się tak wyrażę "bardziej hermetycznej"

Co do Honkera …… To nie jest zły wóz na papierze, ale honkera wykończyła jakość montażu i komponentów ….. Mam znajomego który wyremontował aż do śrubki trzy honkery, i tam dosłownie trzeba poprawić WSZYSTKO ! Z wojska nie kupowałbym Honkera , ale z WOPR lub OSP jak najbardziej tak. Bo tam pedantycznie dbało się o pojazdy. Remont i tak będzie wskazany, ale garażowanie i serwis w służbie oszczędzi nam sporo pracy.
Co do innych wozów o rodowodzie wojskowym również byłbym ostrożny w zakupie, bo spora cześć tych samochodów jest skrajnie zajechana. A podczas czasu W lub solidnego K , mogą być pojazdem który będzie nadmiernie przyciągał uwagę….. A miejscowe wojsko na pewno zainteresuje się sprawnym wozem który może się przydać jednostce.
Ogólnie najlepszym pojazdem na czas W będzie ten który mamy , lub zamierzamy kupić „na dniach”. Jeżeli miałbym doradzać komuś jak jest na etapie kupna. Niech szuka uterenowionej osobówki. Coś pokroju Fiat Panda 4x4 , Fiat Stilo 4x4 , Citroën C4 Cross , VW Passat All Track , Škoda Octavia Scout (miałem okazje niedawno pojeździć z V6 pod maską, potwór nie samochód w nudnym opakowaniu Škody) , Audi All Road (A4 /A6) , Suzuki Vitara , Dacia Duster. Takich samochodów jest cała masa. Nie jest to typowa terenówka, ale wjedzie tam gdzie osobówka nie da już rady. Oczywiście oprócz auta , trzeba nauczyć się wykonywać drobne naprawy.
Pozdrawiam
~Bart