Impendancja kojarzy mi się z fizyką szkoły średniej (na studiach nie pamiętam poruszania tego tematu an fizyce...) a TRX to zdecydowanie wersja silnikowa Rama 1500 (całkiem fajna z resztą).Pietrow pisze: ↑sob 23 lis 2024, 05:52Moze by tak faktycznie jakis konkret w temacie zgodnym z glownym watkiem napisac? Tylko nie z ta wielokrotnoscia dlugosci fali, prosze. Bo to akurat dotyczy, jesli dobrze pamietam, dlugosci linii zasilajacych (zeby nie transformowaly impedancji miedzy TRXem a antena) a nie dlugosci anten. Ale to przeciez wiesz, tylko tak mnie podpusciles zebym sie sam wysypal. Prawda?
Pozdrawiam serdecznie
Nie zmienia to faktu, po apokalipsie czy w razie zwyklejszego kryzysu ta wiedza raczej mi się nie przyda.
@Pietrow, napisałeś według mnie jedna fajną rzecz. Papiery zrobiłeś w 1997, w sam raz aby wspomóc sieć komunikacji podczas powodzi. Więc może, trzymając się nie tylko tematyki posta ale również i forum - warto by było wrócić do tej pomocy? Do podzielenia się wiedzą nie na temat przewagi "rezystancji opornika kondensatorowego układu modulacyjnego impedancją analogową" firmy A nad firmą B a raczej na temat jak to ma zgrać przeciętny zjadacz chleba który nie jest doktorantem radiokomunikacji a swój czas musi poświęcać również na inne czynności jak rodzina czy kontrola zapasów ryżu.
Bow opisał tu dwa dość popularne modele PMR. Ja mam Midlanda XT30 (opis na forum w produkcji

Żeby nie było - według mnie przy organizowaniu grupy ludzi ma to mniejsze znaczenie - bo są testy. One pokażą kto jak ma mieć nastawiony swój modej PMR żeby wszyscy sie słyszeli. Ale przy wspomnianej tutaj powodzi, gdy siedzisz zbunkrowany na strychu z paletą MRE pod pachą i masz wywieszone prześcieradło z kanałem PMR - chodzi o to, zeby podac taki kanał aby się skomunikować... a jeśli jest to "rozjechane" - to bedzie problem...
I kolejne pytanie - czy wspomniany tutaj Baofeng 888 ma w standardzie kanały pmr czy trzeba je wgrać? Spotkałem się z różnymi opiniami... no i jak z tym CTCSS - bo on ma tylko pokrętło ustawiania kanałów (miałem go w ręku, troszkę się przyjrzałem...)
Wg mnie to jest włąśnie wiedza której potrzebujemy - bo do poruszania się samochodem wystarczą podstawy - a wiedza na temat różnic technicznych pomiędzy wtryskiem bezpośrednim a technologią skyactive-X z samoczynnym zapłonem wspomaganym iskrą moze być zarówno ciekawostką do opowiadania jak i czynnikiem zniechęcającym do dalszej rozmowy. Na pewno za to nie jest koniecznością do poruszania się samochodem...