Roper sukcesywnie rozwijał swoją konstrukcję, największych zmian dokonał po nawiązaniu z współpracy z producentem rowerów Albertem Pope.
Powstał swego rodzaju motorower rzecz jasna już na pneumatycznych, gumowych oponach.
Silnik miał jeden cylinder średnicy 44 mm o skoku 102 mm, miał dawać pomiędzy 3 a 8 koni mechanicznych co pozwalało rozpędzić się warzącej 68 kg (z zapasem węgla i wody) maszynie do 64 kilometrów na godzinę. Ciśnienie robocze wynosiło 15 barów choć w razie potrzeby kocioł wytrzymywał nawet 18,5 bara.
Zasięg niestety był mizerny, 7 mil czyli ok 11 km.
Mówimy jednak tutaj o ostatnich dekadach XIX wieku, motorower Ropera był maszyną sportową z powodzeniem rywalizującą z zawodnymi jeszcze konstrukcjami z zapłonem iskrowym czy ciężkimi elektrykami.
Dzisiaj entuzjaści budują repliki Roperów, zwłaszcza późniejszych generacji.
To prosta i solidna konstrukcja.
Choć z punktu widzenia surwiwalisty raczej ciekawe jest wykorzystanie podobnego silnika w trajce transportowej.
https://en.wikipedia.org/wiki/Roper_steam_velocipede
https://www.scigacz.pl/Pierwszy,na,swie ... 44756.html
Opis budowy repliki w j. angielskim, bardzo dużo zdjęć.
http://www.steamcar.net/roper-1.html
Film z budowy podobnego.
https://www.youtube.com/watch?v=5GPJQ23n9fc
https://www.youtube.com/watch?v=DHWNH45-wyw

