Zapas paliwa do agregatu
-
- Posty: 1435
- Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
No moja 30ka połknie wszystko, ciekawe ile benzyny do ropy da się domieszać i najlepiej agregat ciągnikowy i wtedy spokój. Cały czas piszę o tym, że po roku dwóch będę wiedział, po próbach co z e10. Nie demonizuję przechowywania, ani benzyny e10, tylko chcę mieć pewność, że odpalę agregat jak mi będzie potrzebny, tyle w temacie. Bo po co mi agregat prądotwórczy za wiele szelestów gdy poprzez bagatelizowanie przechowywania benzyny go nie odpalę? No po co? Sprytnym, skrupulatnym, zapobiegliwym i ostrożnym trzeba być, po co mam rozwiązywać problemy kiedy mogę ich uniknąć. Mam 10l e10 próby jesienią, wleję do agregatu, kosiarki i zmieszam do piły spalinowej a resztę spróbuję po roku na wiosnę wtedy będę wiedział, co w trawie piszczy.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
-
- Posty: 266
- Rejestracja: wt 20 lip 2021, 22:07
- Lokalizacja: 21-300
- Kontakt:
Jeśli chodzi o starsze diesle przy dużych mrozach do 20% benzyny dolewałem . Moja trzydziestka już jeździła na rzepakowym , zużytym i lotniczym jetA1 (nie za ładnie na tym ostatnim pracowała) . Ogólnie nastawiając się na zasilenie domu widziałem dorobione wymienniki ciepła na wydech w celu odzyskania też ciepła (są filmy na yt)
-
- Posty: 1435
- Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Dzięki, będzie można resztki E10 gdyby zostały zużyć w 30ceMaślak13 pisze: ↑wt 06 lut 2024, 09:49Jeśli chodzi o starsze diesle przy dużych mrozach do 20% benzyny dolewałem . Moja trzydziestka już jeździła na rzepakowym , zużytym i lotniczym jetA1 (nie za ładnie na tym ostatnim pracowała) . Ogólnie nastawiając się na zasilenie domu widziałem dorobione wymienniki ciepła na wydech w celu odzyskania też ciepła (są filmy na yt)
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob 18 gru 2021, 23:42
- Kontakt:
Mi nie chodzi o e10 ,tylko ogólnie o benzynę , e 10 jest dopiero mozna powiedzieć od miesiąca , wiec cięzko cokolwiek powiedzieć , samochód jeździ i tyle na razie w temacie ,.
Przechowuje często benzynę i wiem ,ze nic sie z nią nie dzieje strasznego , i jak już pisałem wyżej jak ktoś sie boi niech leje lepszą , u mnie benzyna stoi 7 miesiecy i idzie w przerób , zapas robię przed zimą jak juz wspomniałem ,
agregat chodzi , kosiarka też do tej pory ,kosa tak samo i auto też .
Przechowuje często benzynę i wiem ,ze nic sie z nią nie dzieje strasznego , i jak już pisałem wyżej jak ktoś sie boi niech leje lepszą , u mnie benzyna stoi 7 miesiecy i idzie w przerób , zapas robię przed zimą jak juz wspomniałem ,
agregat chodzi , kosiarka też do tej pory ,kosa tak samo i auto też .
..."wojownikiem w ogrodzie niż ogrodnikiem na wojnie."
-
- Posty: 1435
- Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Mr Nobody pisze: ↑wt 06 lut 2024, 12:06Mi nie chodzi o e10 ,tylko ogólnie o benzynę , e 10 jest dopiero mozna powiedzieć od miesiąca , wiec cięzko cokolwiek powiedzieć , samochód jeździ i tyle na razie w temacie ,.
Przechowuje często benzynę i wiem ,ze nic sie z nią nie dzieje strasznego , i jak już pisałem wyżej jak ktoś sie boi niech leje lepszą , u mnie benzyna stoi 7 miesiecy i idzie w przerób , zapas robię przed zimą jak juz wspomniałem ,
agregat chodzi , kosiarka też do tej pory ,kosa tak samo i auto też .
No przecież nie chodzi o benzynę którą przechowywaliśmy dotychczas, tylko dyskusja dotyczy tej nowej E10 a nie starych E95 i E98. Bo z tymi starymi nic specjalnego się przez rok się nie działo...
Po roku będę wiedział o E10 o wiele więcej niż teraz. A póki co zatankowałem do auta E98, bo przecież wiesz, że jeżdżę na gazie i tankuję raz dwa razy do roku. Więc nie chcę ryzykować.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob 18 gru 2021, 23:42
- Kontakt:
no tak to wiesz , nie wiadomo , tyle co wiadomo , to ma więcej bioetanolu w sobie ,jedynie to co moze sie stać , bioetanol wyparuje jeśli cos będzie nieszczelne , no wiadomo ciężko stwierdzić , mnie dziwi i nie tylko mnie na pewno, czemu my musimy mieć e10 ,zamiast dostawić dodatkowy dystrybutor na to ,bo na zachodzie tak jest .
Ja myslałem ,ze ta twoja bestia to diesel
Ja myslałem ,ze ta twoja bestia to diesel
..."wojownikiem w ogrodzie niż ogrodnikiem na wojnie."
-
- Posty: 1435
- Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Ja sam do końca nie wierzę w to co napiszę; ale duży, wolnossący silnik benzynowy, który toleruje gaz jest równie trwały co diesel a na pewno tańszy w naprawach bo bez turbiny i pierdyliarda skomplikowanych rozwiązań w dieslach. I nie wiem czy nie tańszy w eksploatacji na gazie...
Wracając do tego alkoholu/etanolu w e10 to on jest higroskopijny, czyli łapie wodę z otoczenia.
Wracając do tego alkoholu/etanolu w e10 to on jest higroskopijny, czyli łapie wodę z otoczenia.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
-
- Posty: 1874
- Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
- Kontakt:
Mała ciekawostka z E10. Stała sobie miesiąc w butelce.
Dwusuwowy motocykl 125 (wsk) który miesiąc temu na tym paliwie z butelki odpalił na kopa po długim postoju.
Teraz miał ciężki rozruch. Było też wyraźnie więcej dymu jak na świeżym paliwie.
Sam rozruch mógłby być wynikiem wpływu dzisiejszej wilgoci w powietrzu na elektrykę reanimowanej pomału maszyny.
Tylko to kopcenie wskazuje na paliwo.
Miesiąc temu też było po zimnej nocy i koło 0 stopni.
Dwusuwowy motocykl 125 (wsk) który miesiąc temu na tym paliwie z butelki odpalił na kopa po długim postoju.
Teraz miał ciężki rozruch. Było też wyraźnie więcej dymu jak na świeżym paliwie.
Sam rozruch mógłby być wynikiem wpływu dzisiejszej wilgoci w powietrzu na elektrykę reanimowanej pomału maszyny.
Tylko to kopcenie wskazuje na paliwo.
Miesiąc temu też było po zimnej nocy i koło 0 stopni.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: wt 20 lip 2021, 22:07
- Lokalizacja: 21-300
- Kontakt:
Czekamy na więcej testów, ale słabo że nie ma opcji wyboru z paliwem jak w przypadku diesla gdzie można kupić czysty B0. Pozostaje wspomniana e98. Co do trwałości to silniki benzynowych to wolnoobrotowe owszem są trwałe ale do diesli to mimo że ich nie lubię troszkę dystansu jeszcze.