Zapas paliwa do agregatu

Pozyskiwanie, otrzymywanie, systemy alternatywne, także energia cieplna
bushmot
Posty: 140
Rejestracja: pn 05 wrz 2022, 06:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

wt 23 sty 2024, 15:24

Mały off top, ale nurtuje mnie tu jedno. Za słusznie minionych czasów polecano dolewać 50ml denaturatu co kilka tankowań do baku -wiazal wodę która się skraplała i podlegał spalaniu. Tak prznajmniej kiedyś się robiło. Teraz mamy alkohol dolewany w standardzie (E10) i to ma obniżać wartość benzyny właśnie przez wiązanie wody?
A tankując E5, które będzie wodę mniej wiązało -to co się z tą niezwiązaną woda stanie? Czy tankowanie E10 zwiększa ilość wody w baku?
Wiem, niekoniecznie w temacie, ale po prostu nie zgrywa mi się to...
zapraszam na bushmot.blogspot.com
BoldFold
Posty: 1433
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

wt 23 sty 2024, 16:02

Etanol, czyli alkohol etylowy dodawany do paliwa jest higroskopijny, czyli jak wiemy jest to zdolność do wchłaniania wody z otoczenia z reguły tej zawartej w powietrzu. Torebkę soli, czy cukru jak zostawimy w wilgotnym pomieszczeniu to ona się zbryluje, czy też zrobi się twarda, to właśnie higroskopijność i identycznie się zachowuje etanol. Podobnie działa denaturat (etanol skażony) wiąże wodę tą zawartą w baku, ale denaturatu dodawało się do paliwa 1az 2a razy w ciągu roku?

A teraz masz 10% etanolu na stałe w baku i on wciąga wodę... Jak jeździsz autem to ok bo spece mówią o 30 dniach bezpiecznego użytkowania, poza tym auto ma filtry paliwa, które trzeba będzie częściej wymieniać. Ale co z paliwem e10 zostawionym na pół roku w kosiarce? Bez filtra? Co z paliwem e10 w kanistrze? Po roku? Co z paliwem E10 w baku pojazdu, który ma lpg i tankuje się go benzyną 2 razy do roku? Mało tego etanol jest bardziej agresywny dla gumy, aluminium i innych elementów układu paliwowego, a woda jest agresywna poprzez korozję, a jej większe nagromadzenie unieruchomi silnik. Więc tak i owszem da się używać i jeździć na E10 ale trzeba poznać i dostosować tą nową benzynę do naszych potrzeb.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Awatar użytkownika
1411
Posty: 2595
Rejestracja: ndz 02 wrz 2018, 14:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

wt 23 sty 2024, 18:58

Pae3 pisze:
pn 22 sty 2024, 20:44
Dziękuję wszystkim za odpowiedź, mój agregat to Honda eu22i, dopiero zaczynam przygodę z agregatami stąd też wiele pytań na których nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji obsługi, co do paliwa E10... Otrzymałem od Hondy takie info, może ktoś skorzysta

Czy benzynę E10 można stosować do naszych silników?
(serii: GX; GXV; GC; GCV; BF)

Uspokajamy... do wszystkich dystrybuowanych przez nas silników i urządzeń można stosować benzynę bezołowiową o zawartości objętościowej etanolu (E10) nie więcej niż 10% lub metanolu 5%. Oprócz tego metanol musi zawierać współrozpuszczalniki i inhibitory korozji. Stosowanie paliwa o większej zawartości etanolu (> niż 10%) lub metanolu może spowodować problemy z rozruchem lub pracą silnika. Takie paliwo może również uszkodzić metalowe, gumowe i plastikowe części układu paliwowego. Uszkodzenia silnika oraz problemy w działaniu spowodowane użyciem paliwa o zawartości etanolu lub metanolu większej niż wskazana w instrukcji nie są objęte gwarancją. Jeśli urządzenie napędzane tym silnikiem będzie użytkowane rzadko lub sporadycznie, należy zapoznać się z sekcją dotyczącą paliwa w rozdziale PRZECHOWYWANIE SILNIKA, w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat procesu pogarszania się paliwa. Nie wolno używać zwietrzałej lub zanieczyszczonej benzyny lub mieszanki paliwowo-olejowej. Należy unikać przedostawania się zabrudzeń lub wody do zbiornika paliwa.

Oczywiście sam leje 98 ponieważ nie mam zaufania do tej E10, paliwo z kanistrów zazwyczaj wykorzystuje do auta jeśli leży już kilka msc i wtedy tankuje nowe, myślę nad sensownym zapasem ponieważ chcę uniknąć w razie W tego zamieszania na stacjach, wymyśliłem, że 3 kanistry po 20l do agregatu i ew 2 do auta powinny być w miarę rozsądnym zapasem, stacje zasilania ładuje do 2h (baterie lifepo4) połowa możliwej mocy (1200W) staram się korzystać ze stacji tak, aby 1 razy w miesiącu uruchomić agregat żeby popracował i akurat w tym czasie ładował stacje. Byłem ciakaw jak u Was wygląda cała procedura, zastanawiam się też, czy trzymać agregat zalany paliwem czy wypalać wszystko z baku i gaźnika, boję się o rdze, jedni twierdzą, że lepiej zalać do górnej granicy co ma uchronić zbiornik przed rdza inni sugerują spuszczać paliwo... Może znajdę odpowiedź w podesłanym wyżej linku. Pozdrawiam
Cytuje jedynie po to, aby wpis nie umknął, gdyż został zatwierdzony po Waszych postach i zapewne nikt by nie zauważył.
Obrazek
Saracen
Posty: 148
Rejestracja: ndz 29 sty 2023, 15:45
Kontakt:

wt 23 sty 2024, 22:27

Kurcze, faktycznie nie zauważyłem tego wpisu a już miałem pytać kolegi co do o za agregat posiada. Dzięki kolego 1411
West_End
Posty: 261
Rejestracja: pt 18 lut 2022, 21:11
Kontakt:

śr 24 sty 2024, 02:14

U mnie problem z paliwem powstaje wyłącznie w temacie agregatu. Wszystkie fury oraz agregat korzystają z diesla i o ile fury mają wymieniane paliwo na okrągło to pomimo odpalania okresowego diesla w agregacie szlak je trafił. W którymś momencie za chiny nie chciał odpalić wiec spuściłem cały zbiornik... ponad 10l poszło w piz.... i zalałem nowym. Odpalił od strzału 👊
Od tego momentu trzymam w nim tylko minimalny stan - rezetwę-a resztę w kanistrach. Kanistrow mam 10.
BoldFold
Posty: 1433
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

śr 24 sty 2024, 09:14

West_End pisze:
śr 24 sty 2024, 02:14
U mnie problem z paliwem powstaje wyłącznie w temacie agregatu. Wszystkie fury oraz agregat korzystają z diesla i o ile fury mają wymieniane paliwo na okrągło to pomimo odpalania okresowego diesla w agregacie szlak je trafił. W którymś momencie za chiny nie chciał odpalić wiec spuściłem cały zbiornik... ponad 10l poszło w piz.... i zalałem nowym. Odpalił od strzału 👊
Od tego momentu trzymam w nim tylko minimalny stan - rezetwę-a resztę w kanistrach. Kanistrow mam 10.

Przykład kol WE pokazuje jak ważna jest rotacja paliwa i że nie wystarczy tylko samo odpalanie co jakiś czas. Fajnie że udało się agregat odpalić, gorzej gdyby gaźnik się zapchał tymi farfoclami bio które są dodawane do oleju nap. i do benzyny i po dłuższym okresie się wytrącają z paliwa. Z tego co pamiętam a kol Maślak mnie naprowadził to lata temu gdy funkcjonował jeszcze CPN i paliwo było gorszej jakości i miałem reno11 benzynowe to na zimę wlewałem 1/2 litra denaturatu na bak ok40 l benzyny. Potem przesiadłem się na Golfa 2 i tam już 1,6 diesel turbo :!: i też na bak na zimę wlewałem 1/2 litra denaturatu, potem już tankowałem na zachodnich stacjach paliw których było coraz więcej i aż do teraz nie było najmniejszego problemu. Z tego co jeszcze pamiętam do starszych diesli czasami dolewano Mixolu-oleju do dwusówów. Wczoraj zalałem i zagazowałem moją terenówkę i o ile z lpg normalnie to benzynę leję póki co E98, bo tankuję (benzynę) rzadko więc nie chcę ryzykować.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Mr Nobody
Posty: 154
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 23:42
Kontakt:

ndz 04 lut 2024, 23:56

Od kilku lat , magazynuję co roku 100l benzyny , bańki po 20l , to jest na okres jesienno zimowo wiosenny , po tym okresie zostaje to wszystko zużyte ,do auta ,kosiarki i kosy spalinowej ,motóra , jeśli/oby nie trafi sie w zimę awaria , a i tak u mnie często bywa: to jest dosłownie nie do wiary ,ale tak jest i niestety ,do puki nie zostanie zmodernizowana sieć elektroenergetyczna ,nadal będzie problem .
Nie dolewam żadnych uzdatniaczy czy innych pierdoletów ,to stoi zaledwie 7 miesięcy ,i nic nigdy do tej pory sie nie stało , ogólnie to nie licz , że on pali ci 0,6 l , bo przy obciążeniu weźmie ci ile mu potrzeba , ja liczę 1litr na godzinę , sprawdzone osobiście przetestowane , mam dwa agregaty , jeden dwu-sów 900w oczywiście z mrugnięciem oka , ciągnął cały dom bez problemu , piec lodówka zamrażarka , 1l/h , drugi juz mam taki 3kw, 4sów , pali to samo , moja średnia taka własnie jest , niestety nie przekonasz sie do puki nie podłączysz do domu i sam nie sprawdzisz go pod obciążeniem domu .
Paliwo E10 , nic sie nie stanie , jak robisz mieszankę tym bardziej , jednak agregaty mają metalowe zbiorniki ,więc lepiej nie trzymać tej benzyny w zatankowanym agregacie , więcej ma tylko etanolu i tyle , jak ktoś się boi niech leje 98 E5 ...
..."wojownikiem w ogrodzie niż ogrodnikiem na wojnie."
BoldFold
Posty: 1433
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

pn 05 lut 2024, 13:50

No więc w firmie po kilku bakach w kilku autach pojawiają się nieśmiałe zdania w stylu; lepiej ciągnie jakby i; chyba mniej pali. No ale tego się należało spodziewać. Z tym, że od razu zastrzeżenie, początek produkcji to zawsze są normy zachowane, zobaczymy jak się dalej to potoczy. Na razie super i nikt nie napisał, że nowe paliwo jest gorsze, bo ono jest wręcz lepsze do jazdy.

Problem jest w tym, że ono traci parametry podczas magazynowania. Tu jest szakal pogrzebany. Ja jeżdżę na gazie i benzynę tankuję góra 2 razy w roku i mam obawy aby nie zepsuć trzymając e10 w baku przez pół roku lub więcej skomplikowanego układu wtryskowego a mam silnik v6.

Podobnie z paliwem e10 do agregatu, za rok dwa będziemy wiedzieć czy i jak długo można tą nową e10 trzymać w kanistrze. Ale też warto byłoby mieć pewność, że agregat działa za każdym razem gdy jest potrzebny.

Ja byłem, jestem i pozostanę fanem zasilania nie tylko lpg, ale właśnie propanem butanem agregatu ze względu na możliwość przechowywania przez 10 lat propanu butanu w butli i poprzez hybrydę benzyna-propan butan dywersyfikacji jego zasilania.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Mr Nobody
Posty: 154
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 23:42
Kontakt:

pn 05 lut 2024, 17:37

Ja przechowuję w kanistrach z plastiku , kupiłem dosłownie kiedyś za grosze 4 szt 20litrowe po jakiejś chemii ,wymyłem oczywiście ,przepłukałem i mam idealne ,moge je stawiac jedna nadrugiej , no i jeden kanister typowo do paliw, no i kilka małych 5litrowych .
Nie demonizował bym ani nie przesadzał ,że benzyna zaraz strasznie po poł roku juz jest do wyrzucenia i do niczego sie nie nadaje i w ogóle zaraz silnik uj strzeli , nie przesadzajmy .
..."wojownikiem w ogrodzie niż ogrodnikiem na wojnie."
Szebora
Posty: 137
Rejestracja: śr 12 lip 2023, 12:31
Kontakt:

pn 05 lut 2024, 19:52

Zgraj się z jakimś gospodarstwem w okolicy..

Ciągniki przezra bez przeszkód roczna benzynę..

Ty dajesz im x litrów nawet w tysiącach oni ci nowe zasoby..
Masz problem z głowy..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Energia i zasilanie”