Pojazd elektryczny i jego wartość dla Przygotowanego

Środki transportu
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pn 26 lut 2024, 19:45

Trochę o powiązaniach różnych podejrzanych fundacyjek promujących bateryjne węglowozy.

Za ActivistWatch https://www.facebook.com/photo?fbid=725 ... cale=pl_PL

"Clean Cities.
Wiecie Państwo co to jest?
To taka ciekawa organizacja, która namawia do bycia bardziej radykalnym w eko.
Bo mamy jedną planetę, planeta się gotuje, zmiany klimatyczne… wiecie...
Aha no i pieniądze. 🙂
No i czym jest to CC?
https://poland.cleancitiescampaign.org/o-nas/
I co oni sobie tam chcą?
„Działamy na rzecz usunięcia z miast najbardziej trujących samochodów”
To ze strony polskiej. https://poland.cleancitiescampaign.org/
Aha. Ale...
„We’re campaigning to get polluting cars out of cities”
A to anglojęzycznej. https://cleancitiescampaign.org/
A po polsku: „Prowadzimy kampanię na rzecz usunięcia zanieczyszczających środowisko samochodów z miast”.
Jest pewna różnica, prawda?
U nas najbardziej trujących, tam chyba wszystkich.
Niby nic, ale naszym zdaniem to celowa prowizorka.
Ciekawie tez wyglądaja tzw. partnerzy owej organizacji.
Wchodząc w zakładkę:
https://cleancitiescampaign.org/our-partners/
wybieramy Polskę.
I cóż tam widzimy?
A no naszych nielobbystów:
https://rodzicwmiescie.pl/ z Warszawy
http://zb.eco.pl/gb/18/pke.htm z Krakowa
https://healpolska.pl/ z Brukseli 🙂
oraz
https://fppe.pl/
Fundacja Promocji Samochodów Elektrycznych.
https://rejestr.io/.../fundacja-promocji-pojazdow...
która to prowadzi bardzo ciekawe projekty:
https://fppe.pl/projekty-2/
A tu ciekawy temat lobbingu:
https://www.cire.pl/.../koniec-aut-spalinowych-wielkie...
O co zatem chodzi?
„27 międzynarodowych koncernów zwróciło się w otwartym liście do Unii Europejskiej, w sprawie wprowadzenia zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. „
Czyli rozumiecie, najwięksi producenci chcą abyście zaczęli kupować samochody elektryczne.
Nie dla siebie ale dla planety. I nie dla koncernów.
Potrzebna będzie wymiana całej floty aut cywilnych, służbowych, ciężarówek, dostawczaków do 2035 roku abyśmy uratowali gotująca się jedną planetę.
Oczywiście o kosztach dla zwykłych obywateli jakie poniosą w to zaangażowane się nie mówi.
A że koszty produkcji są wysokie, nie każdego będzie stać na pojazd.
Dlatego tak od lat różne odcienie zielonych, jak widać wspierane przez potężne koncerny dzielnie lobbują za carsharingiem.
https://cleancitiescampaign.org/thank-you-for-sharing/
Na koniec warto wspomnieć, ze w sprawie tej grubo coś bardzo brzydko pachnie.
https://ikol.pl/jak-produkuje-sie-baterie-do-samochodow.../
Produkcja baterii pochłania zasoby bardzo rzadkich metali, które powoli się kończą, a ich odzyskiwanie jest bardzo trudne. Najwięcej fabryk znajduje się w Azji.
Liderami są CHINY (podkreślenie AW) (…)
Efektem ubocznym produkcji akumulatorów do samochodów nisko-emisyjnych jest wysoki koszt produkcji, a także niszcząca środowisko eksploatacja oraz utylizacja baterii.
Jednym z najbardziej niekorzystnych oddziaływań na środowisko naturalne jest pozyskanie litu, niklu i kobaltu oraz innych metali takich jak miedź czy aluminium.
Ważnym aspektem jest tutaj sama eksploatacja baterii, wykorzystywanych w samochodach elektrycznych. Od razu pojawia się wątpliwość, czy samochody elektryczne eksploatowane w takich krajach jak Polska, są naprawdę eko.
W Polsce ponad 90% energii potrzebnej do zasilania samochodu elektrycznego pochodzi z elektrowni, które są opalane węglem kamiennym i brunatnym.
Kiedy więc spalany jest węgiel, do atmosfery uwalniane są takie same gazy, jak te produkowane przez pojazdy spalinowe. Ile więc w tym wszystkim jest ekologii?
Chyba niewiele, zwłaszcza kiedy dołożymy do tego sposób produkcji oraz pozyskiwania materiałów.”
na zdjęciu ekologiczna kopalnia niklu w Azji"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pt 29 mar 2024, 01:17

No i mamy dane straży pożarnej za 2023 rok.

21 pożarów EV w stosunku do 7-10 w 2022. ( są pewne wątpliwości czy nie policzono wtedy trzech hybryd plug in)
Przy ogólnym spadku prawdopodobieństwa pożaru aut ogółem.
Tym samym prawdopodobieństwo pożaru auta spalinowego wynosiło w Polsce w zeszłym roku 1 na 2791 sztuk, a w przypadku elektrycznych 1 na 2666 czyli ogółem dla EV było wyższe mimo o wiele młodszej floty.

https://spidersweb.pl/autoblog/pozar-sa ... tyki-2023/

Temat w sumie mało śmieszny, ale gdzieś w komentarzach był ten satyryczny filmik
https://www.youtube.com/watch?v=agpEr8GTGQo
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pn 01 kwie 2024, 20:50

Według analityków firmy Gartner nowe auta elektryczne będą tanieć.
Ale coś za coś.
Spadek ceny ma nastąpić dzięki "optymalizacji" konstrukcji m.in nadwozi tak że już teraz astronomiczne koszty poważniejszych napraw EV skoczą o minimum 1/3.
Tak, jeszcze częstsze szkody całkowite oraz całkowita śmierć i tak tragikomicznego rynku wtórnego tych pojazdów.
Fraza "drogowe AGD" coraz mniej śmieszy a coraz bardziej staje się ponurą rzeczywistością gdzie tylko bogatszych będzie stać na tandetnie sklecone, niepraktyczne autka.

https://www.auto-swiat.pl/ev/elektryki- ... te/2mqdcpv
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pt 26 lip 2024, 15:56

„Używane elektryki to problem.
Ponad 51 proc. "nie nadaje się do sprzedaży"
Używane auta elektryczne to duży problem dla niemieckich dealerów.
Najnowsze badanie przeprowadzone przez niemiecki „kfz-betrieb” daje jasną odpowiedź: Aż 68,7 proc. dealerów, czyli ponad dwie trzecie, nie chce odkupować używanych elektryków od klientów.
Co więcej, ponad połowa ankietowanych (51,1 proc.) uważa, że "nie nadają się do sprzedaży".
Używane auta elektryczne (BEV) powodują mocny ból głowy u wielu dealerów samochodowych za zachodnią granicą. Potwierdzają to najnowsze badania, które jednoznacznie wskazują, że używane elektryki są mało atrakcyjnym towarem na rynku wtórnym. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez niemiecki "kfz-betrieb" i Vogel Research, tylko w czerwcu 2024 roku 80,2 proc. ankietowanych dealerów przyznało się, że handel używanymi autami elektrycznymi przynosi straty.
Co więcej, aż 61,1 proc. respondentów przyznało się, że poniosło "ogromne straty" w związku z tym biznesem.
Tylko 19,1 proc. ankietowanych przyznało się do "niewielkich strat".
Dlaczego auta elektryczne tracą na wartości?
Dlaczego samochody elektryczne są mało atrakcyjne na rynku wtórnym?
Głównie przez fakt, że tracą na wartości szybciej niż spalinowe odpowiedniki. Eksperci wskazują, że główną przyczyną jest wysoka wartość akumulatora, która wpływa negatywnie na wartość rezydualną całego pojazdu. Sytuacja może się zmienić dopiero w przyszłości, gdy technologia stanie się bardziej przystępna cenowo.

Co ciekawe, nie wszystkie auta elektryczne można traktować jednakowo.
Najmniejsze straty generują auta, które mają mniej niż rok. To jednak zła wiadomość dla wszystkich klientów, którzy planują zmianę samochodu np. po zakończeniu leasingu, który zwykle trwa 2-3 lata.
Kolejną kwestią, która wpływa negatywnie na wartość używanych samochodów elektrycznych jest polityka handlowa przy sprzedaży nowych aut w salonie. Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez niemieckie "kfz-betrieb", rabaty na samochody zasilane prądem są zbyt wysokie - ceny sprzedawanych elektryków są niższe średnio o 27 proc. wobec kwoty widniejącej w cenniku. Nie trzeba być wybitnym znawcą rynku, żeby zdawać sobie sprawę, że taka polityka nie przyniesie pozytywnych skutków w dłuższej perspektywie.”

https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... gn=firefox
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pt 26 lip 2024, 18:33

https://forsal.pl/swiat/unia-europejska ... -praw.html

"Zakaz rejestrowania aut spalinowych, który miał wstrząsnąć europejskim rynkiem samochodowym, może przejść do historii i to jeszcze zanim zaczął obowiązywać.
Z najnowszych niemieckich opinii prawnych wynika bowiem, że jest on niezgodny z prawem...samej UE.
Eksperci twierdzą, że to również kłamstwo, iż elektryki w całym swym cyklu życia nie produkują dwutlenku węgla.
Chcą szybkich zmian prawa.
Unia łamie własne prawo? Samochody spalinowe zostają
Jeszcze niedawno wydawało się, że sprawę samochodów spalinowych w Unii Europejskiej mamy załatwioną raz na zawsze. Urzędnicy podjęli bowiem decyzję i uznali, iż są one szkodliwe dla środowiska.


Samochody spalinowe nie takie złe. Elektryki pod lupą

Zgodnie z przyjętymi w UE regulacjami, samochody spalinowe, jako te, które emitują najwięcej dwutlenku węgla, trzeba zabrać z naszych dróg i od 2035 roku obowiązywać ma zaraz rejestracji nowych pojazdów tego typu. Docelowo zastąpić miały je samochody elektryczne, które w oczach twórców unijnych przepisów, są dla środowiska krystalicznie czyste i nie wprowadzają do atmosfery żadnych zanieczyszczeń. Teraz ten idylliczny obraz zaczyna rozpadać się na kawałki.

O konieczności zmian terminów wejścia w życie unijnych regulacji w Brukseli wspominało się co prawda już wiosną, uznając, iż Europa postawiła sobie zbyt ambitne cele, ale dopiero pewien raport pokazał, czym są unijne przepisy. A sprawdzenie ich zasadności zleciło niemieckie stowarzyszenie UNITI. Raport w tej sprawie przedstawił w poniedziałek, 22 lipca prof. Martin Kment, dyrektor zarządzający w Instytucie Prawa i Ochrony Środowiska Uniwersytetu w Augsburgu. I w ocenie uczonego, wprowadzone w UE regulacje dotyczące samochodów spalinowych są niezgodne z...prawem Unii Europejskiej.


Na czym opiera on swoją rewolucyjną opinię? Otóż stwierdza między innymi, że brukselscy urzędnicy, oceniając szkodliwość samochodów spalinowych dla środowiska, zastosowali przestarzałą metodę, badająca emisję dwutlenku węgla jedynie z „rury wydechowej”. I w takiej sytuacji rzeczywiście elektryki są dla środowiska nieszkodliwe, jednak błędna jest sama metoda, bowiem nie bierze pod uwagę zużycia dwutlenku węgla w całym „cyklu zużycia samochodu”. A wtedy należałoby doliczyć, jak wiele dwutlenku węgla zużyto podczas jego produkcji, czy, co wydaje się oczywiste – ile CO2 zużywane jest w procesie produkcji energii, jaką samochód elektryczny zużywa (jeśli pochodzi ona ze spalania materiałów kopalnych, bądź gazu).

Ale a tym nie koniec. W ocenie naukowca, takie podejście do badania stopnia ekologii w samochodzie spowodowało naruszenie unijnych zasad: wolności gospodarczej, równości wobec prawa i ochrony środowiska. Dodatkowo w unijnych zapisach przewidziane jest nakładanie kar na producentów samochodów, jeśli ci nie zastosują się do wprowadzonych przepisów. I to również, jak uważają twórcy raportu, jest niezgodne z unijnym prawem.



Jak poinformował we wtorek niemiecki Bild, politycy z tego kraju zamierzają aktywnie włączyć się w kampanię, która doprowadzić ma do wycofania się Komisji europejskiej z przepisów dotyczących samochodów spalinowych. "
Awatar użytkownika
1411
Posty: 2949
Rejestracja: ndz 02 wrz 2018, 14:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

pt 16 sie 2024, 09:25

Znalazłem wartość samochodu elektrycznego! :D jak już wizja Schwaba wejdzie w życie, a widać że wchodzi na prawie pełnej kurtyzanie, zostanie grono uprzywilejowanych, których będzie stać na samochód jakikolwiek. Wtedy właśnie przygotowany, o ile znajdzie się w tym elitarnym gronie, będzie miał korzyść z samochodu, podczas gdy populacja bydła (do którego sprowadzą nas Schwabolicyjne siły) będzie grzęznąć w błocie i odchodach, jak w scenie z królem Arturem w klasycznym dziele Monty Python i Święty Graal.
Obrazek
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

sob 17 sie 2024, 18:47

1411 pisze:
pt 16 sie 2024, 09:25
Znalazłem wartość samochodu elektrycznego! :D jak już wizja Schwaba wejdzie w życie, a widać że wchodzi na prawie pełnej kurtyzanie, zostanie grono uprzywilejowanych, których będzie stać na samochód jakikolwiek. Wtedy właśnie przygotowany, o ile znajdzie się w tym elitarnym gronie, będzie miał korzyść z samochodu, podczas gdy populacja bydła (do którego sprowadzą nas Schwabolicyjne siły) będzie grzęznąć w błocie i odchodach, jak w scenie z królem Arturem w klasycznym dziele Monty Python i Święty Graal.
O właśnie! :lol:
Awatar użytkownika
1411
Posty: 2949
Rejestracja: ndz 02 wrz 2018, 14:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

śr 11 wrz 2024, 23:02

Znalazłem ostatnio. Zostawię pomimo że trochę słaby to post :oops:

main_22do_posiadaczy_elektryk_w_ny_grupa.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pn 30 wrz 2024, 19:43

Propagator aut na baterie, Daniel Grzyb chciał zrobić "test". Zestawić czas przejazdu polskimi drogami szybkiego ruchu na 1000 km elektryka z autem spalinowym.
Dla kontrowersji i wyrównania szans zestawił Tesle model S z, fiatem 126p.
Do tego w filmie błędnie nazwanym fiatem 125.

https://www.facebook.com/watch/?v=1057723519361577

Spojler.

Maluch był prawie półtorej godziny szybszy.
Miejskie autko typu "parasol na czterech kołach" którego konstrukcja sięga lat 50" XX wieku.
126tka to w sumie lifting starego fiata 500 zaprezentowanego w 1957 roku.
Z wrażenia "eksperci" nie dokończyli filmu. Jest podsumowanie kosztu przejazdów maluchem, ale nie dla tesli.
Ewentualnie i tu malczan wyraźnie wygrał więc nie chcieli bardziej "bezcześcić" swojego obiektu kultu.
Można też zastanowić się ile lepiej wypadłby fiacik gdyby trasa prowadziła drogami powiatowymi. Gdzie jeszcze ciężej o ładowarki dla BEV.

A co dopiero w czasie jakiegoś kryzysu...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ramzan Szimanow
Posty: 2539
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

czw 17 paź 2024, 23:10

"Coraz więcej kierowców samochodów elektrycznych w Niemczech wraca do silników spalinowych przy zakupie kolejnego pojazdu — wynika z danych firmy ubezpieczeniowej Huk Coburg. Wielu Niemców "zdecydowałoby się na samochód elektryczny tylko wtedy, gdyby zostali do tego zmuszeni"."

"Według danych firmy Huk Coburg, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku około 34 proc. wszystkich właścicieli samochodów elektrycznych powróciło do pojazdów z silnikiem diesla lub benzynowym — napisał portal dziennika "Welt".

"Najwyraźniej samochody elektryczne nie przekonują wielu właścicieli do pozostania przy tej formie napędu w dłuższej perspektywie" — zauważył portal."

"Wielu Niemców zdecydowałoby się na samochód elektryczny tylko wtedy, gdyby zostali do tego zmuszeni, czytamy. Według reprezentatywnej ankiety zleconej przez Huk Coburg, 29 proc. respondentów stwierdziło, że zdecydowaliby się na pojazdy elektryczne tylko wtedy, gdyby "prawo zezwalało na rejestrację wyłącznie samochodów elektrycznych". Jedynie 18 proc. przy zakupie nowego samochodu wzięłoby pod uwagę tylko auta elektryczne."

https://wiadomosci.onet.pl/swiat/wlasci ... ed&utm_v=2
ODPOWIEDZ

Wróć do „Transport”