Pojazd elektryczny i jego wartość dla Przygotowanego

Środki transportu
ODPOWIEDZ
Ramzan Szimanow
Posty: 1873
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pn 26 lut 2024, 19:45

Trochę o powiązaniach różnych podejrzanych fundacyjek promujących bateryjne węglowozy.

Za ActivistWatch https://www.facebook.com/photo?fbid=725 ... cale=pl_PL

"Clean Cities.
Wiecie Państwo co to jest?
To taka ciekawa organizacja, która namawia do bycia bardziej radykalnym w eko.
Bo mamy jedną planetę, planeta się gotuje, zmiany klimatyczne… wiecie...
Aha no i pieniądze. 🙂
No i czym jest to CC?
https://poland.cleancitiescampaign.org/o-nas/
I co oni sobie tam chcą?
„Działamy na rzecz usunięcia z miast najbardziej trujących samochodów”
To ze strony polskiej. https://poland.cleancitiescampaign.org/
Aha. Ale...
„We’re campaigning to get polluting cars out of cities”
A to anglojęzycznej. https://cleancitiescampaign.org/
A po polsku: „Prowadzimy kampanię na rzecz usunięcia zanieczyszczających środowisko samochodów z miast”.
Jest pewna różnica, prawda?
U nas najbardziej trujących, tam chyba wszystkich.
Niby nic, ale naszym zdaniem to celowa prowizorka.
Ciekawie tez wyglądaja tzw. partnerzy owej organizacji.
Wchodząc w zakładkę:
https://cleancitiescampaign.org/our-partners/
wybieramy Polskę.
I cóż tam widzimy?
A no naszych nielobbystów:
https://rodzicwmiescie.pl/ z Warszawy
http://zb.eco.pl/gb/18/pke.htm z Krakowa
https://healpolska.pl/ z Brukseli 🙂
oraz
https://fppe.pl/
Fundacja Promocji Samochodów Elektrycznych.
https://rejestr.io/.../fundacja-promocji-pojazdow...
która to prowadzi bardzo ciekawe projekty:
https://fppe.pl/projekty-2/
A tu ciekawy temat lobbingu:
https://www.cire.pl/.../koniec-aut-spalinowych-wielkie...
O co zatem chodzi?
„27 międzynarodowych koncernów zwróciło się w otwartym liście do Unii Europejskiej, w sprawie wprowadzenia zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. „
Czyli rozumiecie, najwięksi producenci chcą abyście zaczęli kupować samochody elektryczne.
Nie dla siebie ale dla planety. I nie dla koncernów.
Potrzebna będzie wymiana całej floty aut cywilnych, służbowych, ciężarówek, dostawczaków do 2035 roku abyśmy uratowali gotująca się jedną planetę.
Oczywiście o kosztach dla zwykłych obywateli jakie poniosą w to zaangażowane się nie mówi.
A że koszty produkcji są wysokie, nie każdego będzie stać na pojazd.
Dlatego tak od lat różne odcienie zielonych, jak widać wspierane przez potężne koncerny dzielnie lobbują za carsharingiem.
https://cleancitiescampaign.org/thank-you-for-sharing/
Na koniec warto wspomnieć, ze w sprawie tej grubo coś bardzo brzydko pachnie.
https://ikol.pl/jak-produkuje-sie-baterie-do-samochodow.../
Produkcja baterii pochłania zasoby bardzo rzadkich metali, które powoli się kończą, a ich odzyskiwanie jest bardzo trudne. Najwięcej fabryk znajduje się w Azji.
Liderami są CHINY (podkreślenie AW) (…)
Efektem ubocznym produkcji akumulatorów do samochodów nisko-emisyjnych jest wysoki koszt produkcji, a także niszcząca środowisko eksploatacja oraz utylizacja baterii.
Jednym z najbardziej niekorzystnych oddziaływań na środowisko naturalne jest pozyskanie litu, niklu i kobaltu oraz innych metali takich jak miedź czy aluminium.
Ważnym aspektem jest tutaj sama eksploatacja baterii, wykorzystywanych w samochodach elektrycznych. Od razu pojawia się wątpliwość, czy samochody elektryczne eksploatowane w takich krajach jak Polska, są naprawdę eko.
W Polsce ponad 90% energii potrzebnej do zasilania samochodu elektrycznego pochodzi z elektrowni, które są opalane węglem kamiennym i brunatnym.
Kiedy więc spalany jest węgiel, do atmosfery uwalniane są takie same gazy, jak te produkowane przez pojazdy spalinowe. Ile więc w tym wszystkim jest ekologii?
Chyba niewiele, zwłaszcza kiedy dołożymy do tego sposób produkcji oraz pozyskiwania materiałów.”
na zdjęciu ekologiczna kopalnia niklu w Azji"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ramzan Szimanow
Posty: 1873
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pt 29 mar 2024, 01:17

No i mamy dane straży pożarnej za 2023 rok.

21 pożarów EV w stosunku do 7-10 w 2022. ( są pewne wątpliwości czy nie policzono wtedy trzech hybryd plug in)
Przy ogólnym spadku prawdopodobieństwa pożaru aut ogółem.
Tym samym prawdopodobieństwo pożaru auta spalinowego wynosiło w Polsce w zeszłym roku 1 na 2791 sztuk, a w przypadku elektrycznych 1 na 2666 czyli ogółem dla EV było wyższe mimo o wiele młodszej floty.

https://spidersweb.pl/autoblog/pozar-sa ... tyki-2023/

Temat w sumie mało śmieszny, ale gdzieś w komentarzach był ten satyryczny filmik
https://www.youtube.com/watch?v=agpEr8GTGQo
Ramzan Szimanow
Posty: 1873
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pn 01 kwie 2024, 20:50

Według analityków firmy Gartner nowe auta elektryczne będą tanieć.
Ale coś za coś.
Spadek ceny ma nastąpić dzięki "optymalizacji" konstrukcji m.in nadwozi tak że już teraz astronomiczne koszty poważniejszych napraw EV skoczą o minimum 1/3.
Tak, jeszcze częstsze szkody całkowite oraz całkowita śmierć i tak tragikomicznego rynku wtórnego tych pojazdów.
Fraza "drogowe AGD" coraz mniej śmieszy a coraz bardziej staje się ponurą rzeczywistością gdzie tylko bogatszych będzie stać na tandetnie sklecone, niepraktyczne autka.

https://www.auto-swiat.pl/ev/elektryki- ... te/2mqdcpv
ODPOWIEDZ

Wróć do „Transport”