Cześć!!
Co do Łady Nivy , miałem styczność z pierwszych modeli produkowany przez VAZ-a 2121 oraz byłem krok od kupna modelu z produkcji bierzącej. Nie kupiłem, kupiłem Dustera.
VAZ z którym miałem styczność był z zakupu po służbach , autko było zmęczone, ale sprawne. Dużo nim pojeździłem z znajomym po okolicznych lasach i padołach, jeździlibyśmy dalej. Niestety rdza weszła w podłużnice, oraz silnik wymagał remontu (lub wymiany), mimo zewnetrznego dość dobrego wyglądu. Szkoda, bo gdyby podłużnice byłyby zdrowe reanimowałby znajomy. Tak to zajeździliśmy do tego momentu, aż wał korbowy wyszedł bokiem bloku silnika.
Myślałem nad kupnem fabrycznie nowej Nivki , ale mając doświadczenia z VAZem znajomego. Oraz czytając fora tematyczne. Byłem trochę zniechęcony masą „poprawek po fabryce” żeby auto mogło zaliczyć coś więcej poza szutrem.
1. Podłużnice - profile zamknięte w Nivie wymagają ich zabezpieczenia, oraz zrobienia odpływów. Jeżeli byśmy chcieli swoją Nivą brodzić w wodzie.
2. Skrzynka rozdzielcza napędu 4x4. Prosta skrzynka wielkości większego pudełka po butach. Która jest przytwierdzona bezpośrednio do podwozia….. Przy dużych przeciążeniach może pokrzywić podłogę, dochodzi też do wypadków wyrwania mocowań. Na forach internetowych proponują montaż odpowiednich klatek, które można kupić gotowe, oraz można zmontować samemu. Rysunki oraz kartonowe szablony są dostępne w internecie za free, lub za drobną opłatą.
3. Skrzynia biegów, niestety Rosjanie nie zalewają skrzyń zgodnie z wymaganiami, dlatego warto przelać olejem skrzynie biegów.
4. Tylny most: tak jak przy skrzyni biegów.
5. Konserwacja podwozia
Fabryczna konserwacja to kpina.
6. Wzmocnienie karoserii, rozporki, reperaturki do wzmocnienia oraz klatka. Jeżeli chcesz się bawić w off road, i to w taki w cięższym wydaniu. Rozpórki i reperaturki wzmacniające mogą okazać się niezbędne. Lada cierpi na słaby fabryczny przód i tył. Po necie jest pełno filmów, jak Niva traci cześć przodu lub tylu podczas wyciągania z błota. Jeżeli chcesz się bawić na poważnie, klatka lub orurowanie kabiny może być wskazane.
Niva to poczciwy samochód, przez tak długi okres produkcji. Dorobiła się całej masy części do tunningu. Silniki , swapy na inne silniki (XUD , 1.9 TDI , 2.0 TDI , 2 litrowe jednostki benzynowe od Renault) , turbiny , oblachowania , wzmocnienia , instalacje elektryczne (fabryczna potrafi zrobić psikusy) , klatki , pakiety stylizacyjne , reflektory , elementy wnętrza , zwolnice , skrzynie biegów , gąsienice czy inne elementy. Że mając wdzięczny egzemplarz do modyfikacji. Można zrobić ciekawy wóz. Oczywiście jest to samochód przy którym „trzeba latać” ale jak poznasz konstrukcje, szybko będziesz diagnozować usterki. Czy polecam Nivę , TAK pod warunkiem że nie jest to JEDYNE AUTO W RODZINIE. Bo jazda tym w trasę
To wyzwanie masochisty, ale w terenie potrafi zadziwić. A naprawy nie zabiją cię finansowo.
Do Dustera też rynek części zamiennych i pakietów modyfikacji jest coraz większy. Prym wiodą Rosja , Ukraina , Niemcy i Turcja
Tylko ceny wyższe za części tuningowe do Dustera, sam snorkel od Mudstera kosztował swego czasu 2000 zł……..
Pozdrawiam
~Bart
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.