Samochód dla Preppersa

Środki transportu
Ramzan Szimanow
Posty: 1874
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

śr 08 mar 2023, 18:23

TheHorde pisze:
śr 08 mar 2023, 14:49
Jakiś czas temu kupiłem VW Touran, jako samochód do pracy. 2.0TDI, 140 koni, automat. Rok 2003.
Dobre auto, znajoma już jakiś czas takim jeździ. Uważaj tylko na wersje silnika 2.0 TDI. Nawet mechanicy bez rozebrania mają problem odróżnić ten z smarowaniem rozrządu na problematycznym wałku. Ten się wyciera, silnik traci smarowanie i się zaciera.
Awatar użytkownika
SilesiaSurvival
Posty: 1102
Rejestracja: pt 12 lis 2021, 20:56
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice / Warszawa
Kontakt:

czw 09 mar 2023, 05:38

Cześć

VW Turan w benzyna+gaz , to byłoby idealne rozwiązanie :) Tylko takich niewiele zostało wyprodukowanych , o 4 Motion z silnikiem benzynowym to chyba możemy pomarzyć?

Jest jakiś spec od grupy VAG na forum ?

Pozdrawiam
~Bart
„Bycie nieuzbrojonym pociąga za sobą wiele złych rzeczy, w tym powszechną pogardę” - Nicollo Machiavelli

Silesia Survival : zapraszam pod tą samą nazwą na YT , FB , IG oraz TT
[email protected]
Maślak13
Posty: 266
Rejestracja: wt 20 lip 2021, 22:07
Lokalizacja: 21-300
Kontakt:

czw 09 mar 2023, 10:37

Co konkretnie chcesz wiedzieć
TheHorde
Posty: 31
Rejestracja: pn 06 mar 2023, 20:25
Kontakt:

czw 09 mar 2023, 19:28

Ramzan Szimanow pisze:
śr 08 mar 2023, 18:23
TheHorde pisze:
śr 08 mar 2023, 14:49
Jakiś czas temu kupiłem VW Touran, jako samochód do pracy. 2.0TDI, 140 koni, automat. Rok 2003.
Dobre auto, znajoma już jakiś czas takim jeździ. Uważaj tylko na wersje silnika 2.0 TDI. Nawet mechanicy bez rozebrania mają problem odróżnić ten z smarowaniem rozrządu na problematycznym wałku. Ten się wyciera, silnik traci smarowanie i się zaciera.
Idealny samochód to chyba tylko Maluch ;) Aczkolwiek, nie narzekam.

Samochód jest mega katowany, i nie chce się poddać. Poważnie. Mieszkam na wsi, aktualnie do pracy jeżdzę kolejką, więc dziennie robię po 10km w te i spowrotem do kolejki. Wiecznie nie dogrzany, niedoładowany, i cały ujebany. A mimo to dzień w dzień o 6.55 bardzo często bez grzania świec bo zapominam odpala przy +5 i -12 ;) bez różnicy.

Jeśli idąc tropem, co można zapakować - drzwi wejściowe, standardowych rozmiarów wchodzą na płasko po złożeniu foteli. Więc to dość przyzwoity wynik.

Kolejny + to widoczność w samochodzie i milion światełek w samochodzie. W sensie lampek. Z auta korzystałem jako 'sypialni', więc awaryjnie, kimając czy cokolwiek można sobie sensownie wszystko zorganizować.
bushmot
Posty: 140
Rejestracja: pn 05 wrz 2022, 06:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

śr 12 lip 2023, 10:13

Wrzucam tutaj - w sklepach motoryzacyjnych można zaopatrzyć się za kilka zł w taśmy do reflektorów. Mam taką przezroczystą czerwoną i pomarańczową. Kupiłem jak po stłuczce miałem rozwalona tylna lampę i tak przejechałem 200km... Szukałem wtedy na każdej stacjo paliw-nie było... Od tamtej pory wózek w skrzynce z narzędziami.
Przyda się jak będziecie mieli właśnie uszkodzony reflektor po niewielkiej stłuczce bez wzywania policji (bo policja od razu dowód za to zabierze...) zaklejacie lampę odpowiednią taśma i nie kluje w oczy na drodze...
zapraszam na bushmot.blogspot.com
BoldFold
Posty: 1434
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

pt 14 lip 2023, 09:24

Może zrobimy szkolenie offroadowe na zlocie, jeżeli będą chętni to omówimy większość związanych z tym zagadnień? Wbrew pozorom nie jest potrzebny do tego najeżony przeszkodami tor czołgowy :lol:

Omówimy;
auto dla przygotowanego i jego rodziny
auto ucieczkowe
auto terenowe
auto wyprawowe
i to czy te 4 elementy da się połączyć w całość :idea:
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Awatar użytkownika
SilesiaSurvival
Posty: 1102
Rejestracja: pt 12 lis 2021, 20:56
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice / Warszawa
Kontakt:

pt 14 lip 2023, 09:41

Cześć

Temat jak najbardziej warty podjęcia ;)

~Bart
„Bycie nieuzbrojonym pociąga za sobą wiele złych rzeczy, w tym powszechną pogardę” - Nicollo Machiavelli

Silesia Survival : zapraszam pod tą samą nazwą na YT , FB , IG oraz TT
[email protected]
Ramzan Szimanow
Posty: 1874
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pt 14 lip 2023, 10:32

Cholera, akurat ominęła mnie okazja żeby zaopatrzyć mojego grata w lift 5 cm tył i 4.5 cm przód. Jadę na przegląd na pewniaka po ustawieniu zbieżności w serwisie Boscha.
A tu okazuje się że sworzeń z przodu do roboty, i jeszcze tulejki z tyłu.
Znajomy mechanik to połapał.
Ale wcześniej z nim gadałem że jak będziemy ogarniać zawias to pomyśli się nad dystansami pod kolumny zawieszenia. Czasu nie było. 🤣
BoldFold
Posty: 1434
Rejestracja: pt 07 wrz 2018, 18:14
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

pt 14 lip 2023, 17:56

Nie ma to jak lift na 2 cale... Taki w sam raz, nie trzeba ingerować w zasadzie w zawieszenie, ani w przełożenia ani zmieniać kątów na wałach napędowych. Tak jest w większości samochodów terenowych.

Dobra, offroad na zlocie to pewny punkt. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to proszę teraz przygotuję się do konkretnego zagadnienia, a jeżeli nie to standardowo wg podręcznika zrobimy. Również dostosowanie do naszych potrzeb i wymagań jako przygotowanych.

Na koniec rozpoczęcie dyskusji o autach terenowych; co stanowi o tym, że mamy do czynienia z autem terenowym, co odróżnia każde auto terenowe od całej reszty samochodów.
Zacznij tam, gdzie jesteś.
Użyj tego, co masz.
Zrób wszystko, co tylko chcesz...
Ramzan Szimanow
Posty: 1874
Rejestracja: czw 27 sty 2022, 10:49
Kontakt:

pt 14 lip 2023, 18:00

BoldFold pisze:
pt 14 lip 2023, 17:56

Na koniec rozpoczęcie dyskusji o autach terenowych; co stanowi o tym, że mamy do czynienia z autem terenowym, co odróżnia każde auto terenowe od całej reszty samochodów.
Napęd na wszystkie koła, reduktor i sztywna rama.

I w tym momencie możemy wejść w wyjątki potwierdzające regułę jak Łada Niva, Kubelwagen i cywilne buggy na garbusie i jemu podobnych itd ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Transport”